مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام خبر داد ؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: در دو سال گذشته ۶۶۵ نفر در بخش حمل و نقل جاده ای استان ایلام مشغول به کار شده اند.
کد خبر: ۸۸۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 10 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه  اظهار کرد: بر اساس آمارهای کشوری، حمل ونقل جاده‌ای از منظر ضریب اشتغال زایی مستقیم در میان ۳۵ بخش اقتصادی کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل، زمینه ساز اشتغال پایدار استان است چرا که بیش از ۹۸ درصد از جا به جایی مسافر و کالا از محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: بیش از شش هزار و ۹۹۴ راننده بر اساس کارت هوشمند در حال حاضر در بخش حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر به طور مستقیم فعالیت دارند.

دلخواه عنوان کرد: آمار اشتغالزایی این اداره کل طی سالهای ۹۷ الی ۹۸ بیش ۶۶۵ نفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای اعم از باری و مسافری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در استان مشغول به کار شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در چهارماهه سال جاری ۳۴ نفر در بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی مشغول به کار شده‌اند که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش باری و مسافری و ۱۸ نفر در بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی بوده است.

دلخواه اضافه کرد: در حوزه ناوگان عمومی بر اساس کارت هوشمند بیش از ۱۰ هزار و ۹۹۴ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل یک هزار و ۱۸۸ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری و سه هزار و ۱۰۵ دستگاه ناوگان باری و شش هزار و ۶۵۱ دستگاه وانت نیسان در حوزه حمل ونقل استان ایلام فعالیت دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار