رییس سازمان مدیریت ایلام:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در مورد طرح توسعه باغات زیتون هلیلان گفت: طرح باغات هلیلان هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و افق کلی برای تکمیل این طرح با اشغال زایی ۱۰۰ نفر سه سال در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 10 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رحمت الله قیصوری اظهار داشت: این پروژه با مدیریت جهاد کشاورزی استان و از سال ۹۷ آغاز شده است و ایجاد ایستگاه تامین آب، منبع ذخیره آب و خطوط انتقال برق و در نهایت احداث ۵۰۰ هکتار باغ زیتون از مشخصات این طرح است که با هدف اشتغالزایی و کمک به تولید روغن در کشور احداث می شود.

وی برآورد میزان افزایش تولید سالانه طرح را ۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال و برآورد ارزش میزان افزایش تولید سالانه در دوران بهره برداری را ۱۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و در مورد اعتبارات این پروژه هم اظهار داشت: برای اجرای کامل این طرح ۸۰ میلیارد ریال برآورده شده است و تکمیل آن به ۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

قیصوری با اشاره به طرح پرورش ماهی در قفس پشت سد سیمره هم گفت: این طرح توسط سازمان جهاد کشاورزی در سال ۹۶ شروع شد و هم اکنون ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح چهار سال است.

وی توضیح داد: در قالب این پروژه سالانه با خرید بچه ماهی و پرورش آنها در ۲۰ قفس، ماهی های بالغ پرورشی روانه بازار مصرف می شوند و همچنین این طرح زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر و تامین مواد غذایی پروتئینی استان را فراهم می کند.

قیصوری برآورد میزان افزایش تولید سالانه این طرح را سه هزار تن در پایان هر دوره ذکر کرد و برآورد ارزش میزان افزایش تولید سالانه در دوران بهره برداری را ۵ .۱۸۷ میلیارد ریال عنوان کرد و در مورد اعتبارات طرح نیز اضافه کرد: ۹۰۰ میلیارد ریال مجموع اعتبارات این پروژه است که تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده و برای تکمیل طرح به ۳۰۰ میلیار  ریال دیگر نیاز است./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار