معاون عمرانی استانداری ایلام:
معاون عمرانی استانداری ایلام از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای طرح‌های اشتغالزایی در شهرستان ملکشاهی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 10 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام در ویدئو کنفرانس با معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها در خصوص ۳۱ شهرستان محروم کشور، گفت: بیکاری مشکل اصلی شهرستان محروم ملکشاهی است که با ورود نهادها و شرکت‌هایی همچون ایدرو و ایمیدرو و ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانجات سیمان و گچ تا حدود زیادی قابل حل است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه روستایی، طرح فراگیر و مشاغل تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی در شهرستان ملکشاهی اختصاص یافت، که منجر به اشتغال ۹۵۳ نفر شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام حادترین مشکل شهرستان ملکشاهی را تامین آب شرب این شهرستان بیان کرد و گفت: علیرغم اینکه سد چم گردلان که در جغرافیای شهرستان ملکشاهی قرار دارد؛ محل تامین بخشی از آب شرب شهر ایلام است ولی خود شهرستان ملکشاهی به خاطر کیفیت نامطلوب آبی که دارد در مضیقه قرار دارد و از سال‌های گذشته ما طرح انتقال آب از سد چم گردلان به شهرستان ملکشاهی را در دستور کار قرار داده‌ایم که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۸ میلیارد هزینه شده که در سال جاری از محل ردیف ملی ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

کرمی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم ملکشاهی بحث تکمیل بیمارستان ۲۲ تختخوابی این شهرستان است که با مشارکت بنیاد مستضعفان، استانداری و وزارت بهداشت به صورت یک سوم در دستور کار قرار گرفته؛ این پروژه الان نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از برنامه‌های دولت‌های در منطقه است که باید حتماً برنامه‌ریزی شده و تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

پیشرفت 20 درصدی پروژه

وی با تاکید بر ضرورت احداث ایستگاه‌های پمپاژ جهت استفاده از ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دامپروری شهرستان ملکشاهی، ابزار داشت: ایستگاه پمپاژ خوشادول و گنبد پیر محمد در دست اقدام هستند که به خاطر مسائل مربوط به اعتبارات و وضعیت مالی پیشرفت پروژه‌ها ۲۰ درصد است که اگر این پمپاژها تکمیل شود، حرکت خوب و قوی در منطقه به وجود خواهد آمد.

کرمی همچنین از اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه سپاه در شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: بیش از ۷ میلیارد تومان در این زمینه در بخش‌های مختلف برای توسعه کشاورزی و راه های روستایی و بهداشت مناطق محروم شهرستان ملکشاهی هزینه شده است.

وی در پایان با تشکر از برگزاری جلسه مناطق محروم پیشنهاد داده برای هر یک از این ۳۱ شهرستان محروم در سطح کشور جلسه اختصاصی با حضور مسوولین شهرستان و معاون عمرانی و مسوول این وزارتخانه برگزار شده و مسائل و مشکلات هر شهرستان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار