در هیاهوی کرونا، مخترع ایلامی موفق به اختراع دو نوع دستگاه ضدعفونی کننده دست با آب و الکل شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 09 August 2020
مخترع ایلامی موفق به ساخت دستگاه ضد عفونی دست با «آب» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شیوع کرونا ویروس تاکنون بیشتر از 180 کشور جهان را با بحران  مواجه ساخته است، در ایران نیز با شیوع این بیماری، طرح‌های پیشگیرانه، قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی،کاهش ساعات کار و فعالیت اصناف، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اجرا شد.

از طرفی اجرای این اقدامات بخش اقتصادی عرضه، تولید و تقاضا را نیز تحت تاثیر قرار داد و به تعطیلی برخی کسب و کارها و مشاغل انجامید؛ همچنین اجرای محدودیت‌ها سبب شد مخترعین از شرایط کنونی استفاده کرده و با کسب اختراعات مختلف، مردم و نهادهای دولتی را همراهی کنند.

امین الیاسی یکی از این مخترعینی است که با ساخت دو نوع دستگاه ضدعفونی که با آب و الکل فعال می‌شود موفقیت دیگری را برای استان ایلام کند.

ساخت دو نوع دستگاه

امین الیاسی مدیر عامل شرکت دانش بنیان نیک افزار بهداد و رئیس هیات مدیره شرکت موج سازان هوشمند آلامتو ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: با شیوع کرونا در کشور و به تبع در استان تمام تلاش تیم کاری شرکت جهت ساخت دستگاه‌های ضد عفونی کننده آغاز شد،  پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام موفق به ساخت دو نوع دستگاه شده‌ایم.

وی افزود: دستگاه ضدعفونی دست که با آب  فعال می شود تاکنون در کشور ساخته نشده است، این دستگاه توسط سازمان غذا و دارو و پارک علم و فناوری تایید شده است.

آب تولیدی در چند ثانیه ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان نیک افزار بهداد ایلام، اظهار کرد: دستگاه ضدعفونی پس از فعال شدن دستگاه با جرقه‌ها، پیوسته هوای آزاد را به گاز اوزون تبدیل می‌کند، این گاز طی فرآیندی آب را به داخل مخزن تزریق کرده و به صورت محلول اوزونیزه که ده برابر قوی‌تر از الکل بوده تبدیل می‌شود. 

وی بیان داشت: آب تولید شده طی چند ثانیه تمام ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین برده و در پیشگیری از شیوع موثر است.

الیاسی خاطر نشان کرد: آب اوزونیزه قوی‌ترین محلول ضد عفونی کننده جهان محسوب می‍‌شود، این محلول فاقد بو بوده و برخلاف الکل جذب پوست نمی‌شود.

وی گفت: از دیگر ویژگی مهم این دستگاه، فعال شدن ژنراتور در آب است، زیرا محلول ضدعفونی بعد از خروج به مدت پانزده دقیقه خاصیت خود را حفظ کرده و بعد از این زمان، گاز محلول تبخیر شده و فقط آب آن باقی می‌ماند.

فروش بیش از ۵۸٠ دستگاه ضدعفونی کننده در ایلام

رئیس هیات مدیره شرکت موج سازان هوشمند آلامتو ایلام عنوان کرد: از ابتدای ساخت دستگاه‌های ضدعفونی، تا کنون ۵۸٠ عدد به فروش رفته و هم اکنون ساخت ۸٠٠ دستگاه سفارش شده نیز در دست اقدام است.

الیاسی تصریح کرد: هم اکنون ۱۹ نفر در سه کارگاه مجزای سطح شهر مشغول به کار هستند، حمایت پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه استان از تیم کاری در راستای ساخت بیشتر دستگاه‌های ضدعفونی سبب ایجاد انگیزه برای ساخت اختراع‌های بعدی شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور عراق، طی رایزنی‌های مختلف هم اکنون برخی بازاریان کشور عراق متقاضی سفارش دستگاه ضدعفونی با آب هستند؛ از حمایت خانواده، تیم کاری،  ارگان‌های مختلف از جمله سپاه امیرالمومنین( ع) ، پارک علم و فن آوری و... عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار