امروز هم ایشان اولین پاسخگوی به این رسانه بود تا ثابت کنند نگاهشان به کارکردهای مطالبه گرانه رسانه از همان اعتقاد قلبی به نقش رسانه در تعمیم مردمسالاری وآزادی های مصرح در قانون اساسی و همچنین نظارت بر عملکرد حکمرانان نشات می گیرد از اینرو لازم است ضمن قدردانی از پاسخگویی فوری ایشان ،نسبت به درج توضیحاتشان در اینخصوص مبادرت نماییم .
کد خبر: ۸۸۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴ 07 August 2020

ساعاتی پیش تابناک ایلام به بهانه روز خبرنگار و به قلم مدیرمسئول این رسانه ،با طرح مواردی از موضوعات مبتلا به در حوزه کار رسانه ،از مدیران دستگاههای مسئول استان خواست ،چنانچه در هدف خود در راستای تجلیل روز خبرنگار صادق هستند ،بدون ایجاد مشکل برای این رسانه با پاسخ به ابهامات مطروحه ،صداقت خود وایمان به کارکرد واقعی رسانه را به نمایش بگذارند .

اینجا بخوانید

سخنان رک وشفاف خبرنگار تابناک با مسئولین استان /ثایت کنید دچار "سندروم حقه بازی" نشده اید!

در این مطلب اولین موضوع چالشی را با طرح سوالی از استاندار ایلام آغاز کرده واز ایشان پرسیدیم؛

اگر از استاندار ایلام پرسیدیم ،چرا در حالیکه هنوز معاون اقتصادی بعنوان مهمترین رکن توسعه استان از بیماری کرونا فارغ نشد ،در اقدامی ابهام آلود و پس از چندین بار تایید وتکذیب ،درست مثل جریان احمدی نژاد ومتکی ! ایشان را برکنار کردید و رییس دفترتان را جایشان گذاشتید ،حاضر به حوابگویی هستند یا به دیوار بالای حاشا وتکذیبیه متوسل می شوند !؟

از آنجاییکه لازم است در کنار نقدهای مطرح شده ،کارکردهای مثبت را تبیین نماییم،باید اذعان کرد بالاترین میزان پاسخگویی به مسایل مطرح شده در خصوص موارد متعدد از سوی این رسانه از ناحیه استاندار ایلام صورت می گیرد .

امروز هم ایشان اولین پاسخگوی به این رسانه بود تا ثابت کنند نگاهشان به کارکردهای مطالبه گرانه رسانه از همان اعتقاد قلبی به نقش رسانه در تعمیم مردمسالاری وآزادی های مصرح در قانون اساسی و همچنین نظارت بر عملکرد حکمرانان نشات می گیرد از اینرو لازم است ضمن قدردانی از پاسخگویی فوری ایشان ،نسبت به درج توضیحاتشان در اینخصوص مبادرت نماییم .

استاندار ایلام با تشریح نحوه جابجایی معاون اقتصادی خود گفت :دوسه ماه پیش در انتقاد به برخی آمارها در حوزه اقتصادی استان از معاون اقتصادی پاسخگویی به این موضوع وبررسی آن را خواستار شدیم ،که واکنش معاون به این مطالبه مهم ؛عدم رغبت و وجود انگیزه  برای ادامه کار واستعفا بودکه البته در آن مقطع مورد پذیرش قرار نگرفت.

 قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت : به دنبال ابتلای معاون اقتصادی به بیماری کرونا ،از آنجاییکه بنا به نظر کادر درمان ایشان می بایست 15روز در قرنطینه به سر می بردند ،نمی توانستیم با وجود اهمیت این معاونت ،آن را بی سرپرست رها نماییم.

وی افزود : اینجا بود که با توجه اهمیت معاونت اقتصادی ونقش آن در تحقق برنامه های اقتصادی استان در سال جهش تولید وهمچنین گرانی وتنش موجود در بازار ، تصمیم گرفتیم آقای رستم زاد را بعنوان پیگیر کننده امور اقتصادی مامور نماییم.

استاندار ایلام ادامه داد : حتی در ابلاغ به آقای رستم زاد به این نکته تاکید داشتیم که تا زمان بازگشت سلامت معاون اقتصادی ،امور مربوط به ایشان را پیگیری نمایند . 

قاسم سلیمانی دشتکی در ادامه بیان داشت : با وجود اینکه بارها پیگیروضعیت درمان معاون اقتصادی بودیم اما ایشان هرگز پاسخگوی تلفن ها وپیامهای استاندار نبودند ،تاجاییکه مجبور شدیم موضوع سلامت ایشان را از طریق اعضای خانواده وی وماموریت به معاون توسعه انسانی جویا شویم.

استاندار ایلام تصریح کرد: درادامه وپس از پایان دوره درمان ،ایشان با ارسال نامه ای استعفای خود را به دلیل عدم انگیزه و تمایل برای ادامه کار اعلام نمودند ولی این استعفا مورد پذیرش قرار نگرفت وموضوع از طریق معاون توسعه به ایشان اعلام گردید .این درحالی بود که 13روز قبل از بیماری ایشان استعفایشان در پاکتی دربسته تقدیم کرده  بودند اما بدلیل احتمال تمایل به ادامه کار پس از بهبودی، با تاخیر استعفای ایشان را پذیرفتم.

 وی با اعلام اینکه معاون سابق اقتصادی استاندار ایلام تمایلی برای ادامه کار نداشت گفت : با این وجود ما اصرار داشتیم که وی همچنان تا پایان دوره به ماموریت خود ادامه دهند اما اصرار ایشان بر عدم همکاری و قطع استمرارمسئولیت بود .

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت معاونت اقتصادی و چرایی انتصاب مدیر کل حوزه استاندار به این جایگاه خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه از مجموعه استانداری کسی برای انتصاب به معاونت وجود نداشت و از سویی نیز قبلا آقای رستم زاد در مصاحبه برای تصاحب این جایگاه شرکت کرده و با توجه به رشته مرتبط ایشان با حوزه صنایع پتروشیمی ،نفت وگاز وسایر صنایع پایین دستی مرتبط ،وی رابعنوان سرپرست انتخاب کردیم .

وی ادامه داد : البته اگر می خواستیم از بیرون گزینه ای برای این معاونت تعیین نماییم با توجه به حساسیت های طایفه ای وایلی موجود واز سویی امکان عدم حصول نتیجه مطلوب وتفاهم ،انتخاب آقای رستم زاد به این جایگاه با توجه شناخت ایشان به این حوزه بهترین کاری بود که صورت گرفت .

استاندار ایلام در پایان ضمن تبریک دوباره روز خبرنگار ،اقدام تابناک ایلام در طرح چنین موضوعاتی را مورد تقدیر قرار داد و پاسخگویی دستگاههای مسئول به انتقادات ومطالبه گری رسانه ها را خواستار شدند . تابناک ایلام هم به نوبه خود از پاسخگویی استاندار ایلام کمال تشکر رادارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
هیچ وقت استاندار ایلام به دلم نچسبید ولی خدا وکیلی معاون قبلی در قد و قواره یک معاون استاندار نبود!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
ایشونم دبیر بودن......
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
آقای استاندار هیچ وقت در این مدتی که سکاندار استان بوده بر مبنای شایسته سالاری نپیمود، عذر بدتر از گناه این که جدیداً مهم ترین رکن اقتصادی استان به دست کسی سپرده است که اصلاً و ابداً مناسب این کار نبوده و نیستند. نمونه اش این که یک روز به عنوان ارباب رجوع به آقای رستم زاد مراجعه نمودم گفتند رزومه و شایسته سالاری رو ولش کنید، مبنای کار نیستند!! خدا گواهه عین واقعیته.
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
استاندار نباید بیخود ایوب درویشی را رها میکرد الان اوضاع اصفهانو تماشا کنین.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار