هم زمان با ایام دهه امامت و کرامت نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶ 07 August 2020

به گزارش تابناک قم، هم زمان با ایام دهه امامت و کرامت نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر عصر امروز در در نگارخانه شهید آوینی افتتاح شد.

علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و جمعی از هنرمندان قمی در این مراسم حضور داشتند.

نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افتتاح شد.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: خط یکی از هنرهای فاخر اصیل ایرانی اسلامی است که جایگاه ویژه‌ای در شهر قم دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از خط برای انتقال پیام‌های فرهنگی و استفاده از هنرهای بومی استان قم در دستور کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قرار گرفته است، بیان کرد: توسعه این هنر و علاقمند شدن جوانان و نوجوانان از جمله دستاوردهایی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم آن را دنبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم عنوان کرد: آثار فاخری از هنر خوشنویسی هنرمندان قمی تولید شده است تا با توجه به محدودیت‌های دید و بازدید سادات به دلیل شیوع ویروس کرونا در عید سعید غدیر خم بتوانیم پیام‌رسان غدیر باشیم.

مقیمی با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن فضایی هستیم برای اینکه مردم بتوانند با مشاهده آثار اساتید خوشنویسی از این هنر فاخر لذت ببرند و با آن آشنا شوند و پیام‌ها را دریافت کنند، تصریح کرد: به همین منظور کارگاه خوشنویسی دهه ولایت و غدیر پیش از فرا رسیدن دهه ولایت در فرهنگسرای خانواده برگزار شد و اساتید خوشنویسی استان 60 اثر فاخر را تولید کردند که از این آثار در مجموعه تبلیغات شهری استان قم هم استفاده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دهه ولایت برخی از این آثار در فضای شهری اکران شد، عنوان کرد: نگارگذر خیابان شهداء نیز به این آثار مزین شده و شهروندان می‌توانند این آثار را در آن محل مشاهده کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با تاکید براینکه اصل این آثار در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز میزبان علاقمندان به آثار خوشنویسی و غدیر از ساعت 8 الی 12 صبح است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار