مدیر جهاد کشاورزی چرداول از پایان برداشت ۲ محصول گندم و جو در سطح ۳۳ هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 07 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام ؛اقبال گراوندی گفت : در سال زراعی ۹۹-۹۸ کشاورزان شهرستان چرداول ۲۶ هزارو ۵۵۰  هکتار از اراضی خود را به کشت گندم و همچنیین ۶ هزارو ۶۵۰ هکتار را به کشت جو اختصاص دادند که با توجه به اقدامات مناسب جهاد کشاورزی همچون قطره بارانی کردن مزارع و ایجاد کانال های بین مزارع  نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: تعداد ۱۱۸ دستگاه کمباین محلی و غیربومی کار برداشت محصولات را انجام دادند که در نهایت ۲۳هزار تن گندم و ۶ هزارتن جو از سطح مزارع کشاورزان برداشت شد که با توجه به جدایی هلیلان از شهرستان چرداول و همچنین کاهش بارش باران نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نامحسوسی داشته است.

گراوندی اضافه کرد: هفت مرکز خرید کار خرید و انبار این ۲ محصول را در مناطق مختلف شهرستان انجام دادند که ارزش ریالی فروش گندم ۵۶۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و جو ۱۳۸ میلیارد ریال بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول خاطر نشان کرد: شهرستان چرداول با داشتن موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ویژه همواره سطح وسیعی از مزارع کشاورزی را به کاشت گندم، جو ، دانه های روغنی، ذرت، حبوبات، هندوانه و برنج محلی عنبر بو و شمشیری اختصاص می دهد و نقش مهمی در تولید این محصولات در استان ایلام دارد.

وی یادآور شد: شرایط نامساعد جوی، کاهش میزان بارندگی، عدم پراکنش مناسب باران و شروع زود هنگام گرما باعث افت عملکرد در شهرستان چرداول شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار