- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خانواده‌های شهدا سرمایه‌های معنوی نظام و انقلاب هستند چرا که استقلال، عزت، دین، پیشرفت و اقتدار کشور مدیون خون شهداست.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 05 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار  در دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان والامقام سید موسی حسینی و سید امیدعلی موسوی پشتکوهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک دهه ولایت اظهار داشت: شهدا سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و حق سنگینی بر عهده ما دارند، این عزیزان برای پایداری و استقامت کشور فداکاری های بسیار انجام دادند که هرگز فراموش نمی شود.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنها و همچنین تجلیل و تکریم خانواده های شهیدان در واقع پاسداری از اسلام و انقلاب است، افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا افتخار و مایه آرامش است، خانواده‌های معزز شهدا سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و سرمایه گذاری عظیمی برای انقلاب اسلامی داشته‌اند و ما هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم صبر و تحمل خانواده‌های معزز شهدا را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدای سادات در آستانه عید سعید غدیرخم، یک وظیفه و توفیق الهی است، یادآور شد: عید سعید غدیر خم در واقع روز تکریم سادات است و امروز نیز افتخاری بزرگ نصیب ما شده که با خانواده‌های شهدای سادات استان دیدار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: از خدا می‌خواهیم توفیق ادامه راه شهدا را به ما عنایت کند و بتوانیم در این مسیر گام برداریم که راه شهدا، راه انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار گفت: در طرح ملی سه شنبه‌های تکریم هر هفته با خانواده شهدای معزز انقلاب و دفاع مقدس دیدار می‌شود که این دیدارها با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در منزل خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

اسدالله تولیده افزود: شهدا هستی خود را که بهترین دارایی انسان است، برای آرمان‌های نظام و اسلام فدا کردند و یادشان برای همیشه زنده است.

وی دیدار با خانواده‌های معزز شهدا را افتخاری بسیار بزرگ دانست و تاکید کرد: در این دیدارها علاوه بر جویا شدن احوال خانواده‌های معزز شهدا، مسائل و مشکلات این عزیزان نیز با حضور مسئولان در اسرع وقت بررسی و پیگیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام با بیان اینکه طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم طرحی بسیار تاثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت خانواده‌های معزز شهدا و پاسداشت صبر و پایداری آنان مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم است.

شهیدان والامقام سید موسی حسینی در تاریخ ۲۶ مهر سال ۶۳ در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در منطقه میمک و سید امید علی موسوی پشتکوهی در ۲۸ مهرماه سال ۶۴ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمدند.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۳۱ آزاده تقدیم اسلام کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار