مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام؛
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 05 August 2020

به‌گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده  اظهار کرد: «شب گذشته در پی گشت‌های نامحسوس در یک عملیات غافلگیرانه توسط فرماندهی انتظامی بخش گنجوان شهرستان ایلام و با همکاری نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل استان، چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

او با بیان اینکه از متهمان ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط و خودروی آنان نیز توقیف شد، افزود: «متهمان به مأموران نیروی انتظامی تحویل داده شدند، پرونده نیز برای سیر مراحل قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع است و متهمان به شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شوند و اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

او گفت: حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، متهم به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

شنبه‌زاده ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری فرماندهی نیروی انتظامی بخش گنجوان و همچنین همکاری بسیار خوب انجمن‌های میراث فرهنگی یادآور شد: آثار فرهنگی و تاریخی شهود تمدن، سند هویت و افتخار ملی ما بوده و صیانت از آن وظیفه همه اقشار مختلف جامعه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار