رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان ایلام:
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان ایلام از واکسیناسیون 460 هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 05 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شهرام باسامی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان ایلام، با بیان اینکه در سال‌ جاری طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در دو مرحله اجرا شده ‌است، اظهار کرد: در مرحله نخست که در انتهای آبان ماه  سال 98 پایان یافت، بیش از 400 هزار قطعه طیور بومی به‌ صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود: در فاز دوم این طرح، 467 هزار و 470 قطعه طیور بومی در 386 روستای استان( 76 درصد روستاهای استان)، واکسینه شدند.

 رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان، ادامه داد: این طرح توسط ۷۰ اکیپ واکسیناسیون مشتمل بر 200 نفر نیروی عملیاتی و کارشناس، صورت پذیرفت.

باسامی اضافه کرد: در فاز دوم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، 500 هزار دز واکسن استفاده شد؛ واکسن مورد نظر از سویه مقاوم به حرارت ویروس نیوکاسل تهیه شده است که اهمیت استفاده از این واکسن در طیور بومی را چند برابر می‌کند.

 وی در ادامه گفت: هدف از اجرای این طرح، ایمن سازی، جلوگیری از تلفات و خسارت اقتصادی در طیور بومی در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش کانون‌های بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و رونق تولید است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار