سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام؛
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه نرخ جدید ورود به پایانه مرزی مهران تعیین شد، گفت: بر این اساس نرخ ورودی تریلی، کامیون و وانت به ترتیب ۱۳۰، ۱۰۰ و ۸۰ هزار ریال تعیین قیمت شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 05 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستم زاد در نشست توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام به تصمیم کمیته کارشناسی برای بررسی قیمت گذاری پایانه صادراتی صدف اشاره کرد و افزود: این کمیته پس از بررسی همه جوانب و اخذ قیمت از استان های همجوار دارای مرز مشترک با کشور عراق با افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها موافقت کرده است.

رستم زاد اظهار داشت: با توجه به اینکه چند سال است قیمت ها در این پایانه ثابت مانده و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و وضعیت کرونا این افزایش معقول و منطقی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری ایلام خواستار استفاده از همه ظرفیت های مرز بین المللی مهران برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی استان شد و گفت: باید این ظرفیت ها با توسعه زیرساخت های اساسی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

رستم زاد افزود: مرز بین المللی مهران یکی از ظرفیت های ویژه استان برای توسعه اقتصادی است زیرا در زمینه صادرات و در ایام اربعین با توجه به تردد زوار عتبات عالیات به واسطه امنیت و کوتاهی مسافتی که تا مرکز عراق دارد، حائز اهمیت است.

وی افزود: باید زیرساخت های توسعه به ویژه در پایانه مرزی توسعه یابد تا بتوان از این ظرفیت برای توسعه صادرات و ارایه خدمات مطلوب به رانندگان کامیون های حمل بار استفاده کرد.

وی تاکید کرد: افزایش خدمات زیرساختی در این پایانه علاوه بر رونق اقتصادی در مرز، موجب معرفی و استقبال بیشتر رانندگان و تجار برای صادرات کالا از مرز مهران می شود.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: قیمت ورود کامیون به پایانه مرزی ایلام نسبت به استان های همجوار که دارای مرز مشترک با کشور عراق هستند، بسیار پایین تر است.

رضا محمدرحیمی اظهار داشت: ما به دنبال توسعه زیرساخت ها در مرز بین المللی مهران هستیم و از سرمایه گذارانی که در این حوزه فعالیت می کنند، استقبال می کنیم.

وی خواستار ایجاد سردخانه مناسب در پایانه مرزی مهران شد و گفت: با توجه به صادرات کالاهایی نظیر تره بار و میوه، احداث سردخانه در فاصله مرز خروجی موجب کاهش فسادپذیری اقلام خوراکی می شود.

وی تاکید کرد: از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند با اختصاص تسهیلات مناسب حمایت می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار