مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: هم اکنون ۶۰ واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی ایلام فعال هستند و در تلاشیم مابقی این واحدها نیز در آینده نزدیک فعال شوند.
کد خبر: ۸۸۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 04 August 2020

به گزارش تبناک ایلام ؛ اقبال اسماعیلی اظهار داشت: در خصوص درصد فعالیت واحدهای صنعتی باید گفت که این رقم فقط مختص به استان ایلام نیست بلکه یک رنج کشوری برای کلیه استان ها بوده کما اینکه در استان هایی که از الگوهای صنعتی کشور هستند، چنین ارقامی با درصد اندکی افزایش ثبت شده است.

وی افزود: در این خصوص کارگروهی در حوزه صنایع کوچک در استان فعال است که وضعیت واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال را رصد و بررسی می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام ادامه داد: از زمان صدور مجوز واحدهای صنعتی تا زمان اخذ پروانه این واحدها، عملیاتی از قبیل مسائل زیرساختی نظیر آسفالت آب، برق، ایمنی و غیره انجام می شود که عهده دار این وظایف معاونت فنی و عمرانی شهرک‌های صنعتی است.

وی اضافه کرد: پس از صدور پروانه و برطرف شدن مسائل زیرساختی واحدها ، معاونت صنایع کوچک شهرک های صنعتی عهده دار وظایف این واحدهای صنعتی می باشد.

اسماعیلی در ادامه رعایت ایمنی در واحدهای صنعتی را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: هر واحد صنعتی باید از واحدهای صنعتی دیگر جدا باشد و حریم فاصله پنج متری برای کلیه واحدهای صنعتی رعایت شود.

وی در خصوص فاصله گذاری واحدهای صنعتی نیز گفت: رعایت فاصله پنج متری واحد های صنعتی از یک سو سبب دسترسی سازمان های ایمنی و کمک رسان نظیر آتش نشانی و هلال احمر در صورت بروز حوادث احتمالی به اطراف واحد صنعتی و از سویی این فاصله مانع از خسارت وارده به واحد صنعتی مجاور می شود.

لزوم توجه به آموزش کارکنان واحدهای صنعتی / انعقاد تفاهمنامه با دانشگاههای استان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه ایلام، پیام نور و جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به مجهز بودن دانشگاه‌ها به آخرین متدها و روش‌های علمی امروزه در تلاشیم که از اساتید این دانشگاه‌ها در خصوص آموزش های لازم به صنعتگران استفاده کنیم.

اسماعیلی افزود: چنانچه صنعتگران در جریان کار با مشکلاتی مواجه شوند و به کلاس های آموزشی احساس نیاز کنند، شهرک های صنعتی آمادگی لازم برای برگزاری کلاس آموزشی مورد نظر را دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون برای ۲۰ نفر از مدیران شهرک های صنعتی استان کلاس های آموزشی مالیات و بیمه در دانشگاه‌ها برگزار شده که امیدواریم این کلاس ها به ارتقای سطح دانش مدیران و آشنایی آنها با اصول مالیاتی و بیمه‌ای منجر شود.

وی در ادامه به تشریح خدمات متنوع صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی به واحد های فعال استان پرداخت و گفت: کلاس های آموزشی برای کارکنان واحدهای صنعتی در رشته هایی نظیر روانشناسی کار، آشنایی با قوانین مالیاتی و بیمه‌ای و نیز همچنین آشنایی با فناوری جدید برگزار شده است.

اسماعیلی ادامه داد: چنانچه واحد صنعتی در زمینه فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه شود می توانند به مشاوران متخصص ما در شهرک های صنعتی در زمینه بازاریابی، برند و فروش محصولات مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: در صورت برگزاری نمایشگاه‌ در داخل و خارج از کشور و در صورت تمایل مدیران واحدهای صنعتی به حضور در این نمایشگاه ها، صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان مقدمات و تشریفات لازم را برای حضور آنها به عمل می آورد.

به گفته اسماعیلی اخیرا مدیران ۲ واحد صنعتی تولید کننده موادغذایی در استان تمایل به شرکت در نمایشگاه مواد غذایی شهر مسکو برای عرضه محصولات خود را دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار