سرپرست بازرگانی خارجی ایلام؛
سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: کارت‌های بازرگانی صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور باز نگردانند، تعلیق خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 03 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛جمیل شوهانی اظهار داشت: صادرکنندگان، می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به روش‌های متعدد به چرخه اقتصاد کشور برگردانند که شامل چهار روش عرضه در سامانه نیما به‌واسطه بانک‌ها و صرافی‌های مجاز، تامین نیازهای واردات خود، در اختیار قرار دادن بخشی از ارز صادراتی به واردکنندگان دیگر و وارد کردن بخشی از ارز صادراتی به صورت اسکناس و فروش در صرافی‌های مجاز و بانک‌های داخل کشور است.

وی افزود: بیشتر افرادیکه در مرز مهران اقدام به فعالیت صادراتی می‌کنند ترخیص‌کار هستند بطوریکه سود حاصل از صادرات به جیب افراد دیگر می‌رود و مالیات به حساب این افراد وضع می‌شود که بارها نسبت به عواقب این موضوع هشدار داده شده است چراکه قانون، اسناد و مدارک را ملاک ارزیابی قرار می‌دهد.

معاون بازرگانی خارجی ایلام تاکید کرد: قبلا کسانیکه با کشورهای عراق و افغانستان مراوده تجاری داشتند معافیت برای فعالیت ریالی تصویب شده بود که این مصوبه نیز حدود ۶ ماه قبل منتفی شده و هم‌اکنون از این منظر نیز استثنایی وجود ندارد.

شوهانی با اشاره به اینکه ۳۱ تیرماه آخرین فرصت دولت برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات تعیین شده بود، یادآور شد: طی سه ماه گذشته حدود ۱۵ نفر از تجار و بازرگانان ایلامی نیز با پرداخت بخشی از تعهد خود از تعلیق بیرون آمده و امکان فعالیت دوباره پیدا کرده‌اند و برخی افراد نیز که میزان رفع تعهد آنها در بازه زمانی تعیین شده صفر بوده کارت‌های بازرگانی آنها تعلیق شده است و در صورت بازگشت ارز می‌توانند از تعلیق خارج شوند.

وی افزود: پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصاد کشور براساس دستورالعمل بانک مرکزی است.

سرپرست بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۱۴ کارت بازرگانی دارای اعتبار در استان ایلام صادر شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه ۹۹ در مجموع ۷۳ کارت بازرگانی جدید صادر و ۱۴۱ کارت نیز تمدید شده است.

شوهانی یادآور شد: افرادیکه ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازنگردانند، مشمول جریمه تاخیر به صورت ماهانه خواهند شد، ضمن اینکه اگر به صورت کلی ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانند از معافیت مالیاتی صادرات نیز محروم می‌شوند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار