مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه کتاب درسنامه نهج البلاغه به صورت رایگان در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع می شود، گفت: کتاب شریف نهج البلاغه چراغ راه مسیر زندگی نسل جوان است.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 02 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام علی چراغی پور با بیان این مطلب، اظهار کرد: همزمان با دومین روز از دهه امامت و ولایت که با عنوان ولایت و مردم سالاری دینی نامگذاری شده است کتاب درسنامه نهج االبلاغه در سطح استان توزیع می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه این کتاب شامل مجموعه آموزش ترجمه و مفاهیم کتاب شریف نهج البلاغه است، یادآور شد: در این کتاب به بیان درس هایی از نهج البلاغه پرداخته شده که به صورت موضوعی با محوریت موضوعات اساسی از قبیل مسائل اخلاقی، اصول رفتاری و مباحث اجتماعی، اعتقادی و سیاسی درس بندی شده است.

وی تصریح کرد: در این کتاب خوانندگان و مخاطبان با بخش های مختلف کتاب شریف نهج البلاغه شامل حکمت ها، نامه ها و خطبه های امیرمومنان حضرت علی(ع) آشنایی پیدا کرده و برای سهولت در امر یاددهی و یادگیری، معرفت افزایی، پاسخ به نیازهای بینشی و انگیزشی مخاطبان و جذابیت آفرینی و ایجاد رغبت در مطالعه کتاب شریف نهج البلاغه نگارش شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه هدف از توزیع این کتاب ایجاد علاقه و شور برای ارتباط و انس بیشتر با کتاب شریف نهج البلاغه و بهره گیری علمی از معارف و آموزه های علوی در زندگی فردی و اجتماعی نسل جوان است، گفت: این کتاب دارای 2 جلد است که در آن به آموزش روخوانی و روانخوانی متن نهج البلاغه، آموزش و شرح واژگان مهم و کلیدی نهج البلاغه و آشنایی با پیام مهم عبارات نهج البلاغه پرداخته شده است.

چراغی پور با بیان اینکه معرفی شخصبت و سیره امیرمومنان حضرت علی(ع) برای قشر جوان و نوجوان لازم و چراغ راه آنان در مسیر زندگی خواهد بود، گفت: در این 2 جلد کتاب مهم ترین مسائل اخلاقی، اصول رفتاری، مباحث اجتماعی، اعتقادی و سیاسی موثر در مسیر تکامل فردی و اجتماعی انسان بیان شده و ضمن آموزش، نگاه مثبت و سارنده ای نسبت به یادگیری نهج البلاغه در بین نوجوانان ایجاد می کند.

وی در پایان با بیان اینکه این کتاب در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به صورت رایگان توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: جلد اول و دوم این کتاب شامل 32 درس در موضوع حکمت های نهج البلاغه است که که در سطح متوسطه برای دانش آموزان متوسطه دوم و دانشجویان تدوین شده است./م

شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار