پیرو درج  یاداشتی با عنوان تبعیض دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بین پرسنل خود / مدعی العموم و نهاد های نظارتی به موضوع پاداش پرسنل دانشگاه ورود کنند   دانشگاه ایلام جوابیه‌ای صادر کردند که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
کد خبر: ۸۸۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ 01 August 2020

پیرو درج  یاداشتی با عنوان تبعیض دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بین پرسنل خود / مدعی العموم و نهاد های نظارتی به موضوع پاداش پرسنل دانشگاه ورود کنند   دانشگاه ایلام جوابیه‌ای صادر کردند که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

مدیر محترم خبرگزاری تابناک ایلام

با سلام

احتراماً مطلب ذیل در پاسخ به مطلب منتشره آن رسانه وزین با عنوان "تبعیض دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بین پرسنل خود" و تنویر افکار عمومی به حضورتان ارسال می‌گردد.

 تردیدی نیست که پاندمی کووید ۱۹ تاثیری ناگوار بر سلامت جامعه بلکه بر سایر زمینه‌های زندگی مردم از جمله موضوعات اجتماعی و معیشتی داشته و کارکنان حوزه سلامت را به عنوان یکی از اصلی ترین بخشهای جامعه که در رویارویی مستقیم با آن است، بیش از همه در معرض آسیب و تهدید قرار داده است.

به طوری که جامعه پزشکی کشور تاکنون تعدادی از سرمایه‌های گرانقدر خود را به عنوان شهید سلامت تقدیم جامعه نموده است. قدردانی از زحمات صادقانه کادر بیمارستانی، پیش بیمارستانی، بهداشتی و نیروهای پشتیبان آنان همواره مورد عنایت همه مسئولان نظام و مقام معظم رهبری در راس آنان بوده است.

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز ضمن ارج نهادن به خدمات شبانه روزی این عزیزان؛ با تلاشهای پیگیرانه خود سعی در تامین منابع لازم برای پرداخت مطالبات همکاران داشته است و در این زمینه با وجود تنگناهای شدید مالی، کاهش شدید درآمدها و افزایش هزینه‌های جاری؛ با مساعدت مسئولان وزارت اقداماتی را به عمل آورده که از آن جمله پرداخت دوماه کارانه و اضافه کار کارکنان طی روزهای اخیر بوده است.

 پاداش اختصاص یافته بابت تقدیر از همکاران حوزه سلامت نیز تاکنون شامل دو نوبت تخصیص از سوی وزارت مطبوع بوده که بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی، میزان کارکرد کارکنان و با نظر مدیران مراکز درمانی و بهداشتی به طور متناوب به آنان پرداخت گردیده است.

برای عزیزان شاغل در پایگاههای فوریت پزشکی نیز متناسب با حجم فعالیت، طی دو مرحله این پاداش پرداخت گردیده است. ضمن آنکه علاوه بر پرداخت‌های دانشگاه، فقط برای کارکنان فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی مبلغی به عنوان پاداش فعالیت در کنترل بیماری کرونا مستقیماً از طرف مرکز اورژانس کشور به حساب آنان واریز شده است.

 در پایان ضمن ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه همکاران فعال در عرصه مبارزه با بیماری کرونا؛ از خدای متعال برای آنان توفیق، سلامتی و سعادت مسئلت می نماییم.

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

پاسخ تابناک

ضمن تشکر از پاسخگویی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان پاسخ تابناک به جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام

اینکه گفته شده با تلاشهای پیگیرانه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایلام  سعی در تامین منابع لازم برای پرداخت مطالبات همکاران داشته است و در این زمینه با وجود تنگناهای شدید مالی، کاهش شدید درآمدها و افزایش هزینه‌های جاری؛ با مساعدت مسئولان وزارت اقداماتی را به عمل آورده که از آن جمله پرداخت دوماه کارانه و اضافه کار کارکنان طی روزهای اخیر بوده است خوب بود داشنگاه علوم پزشکی به  بخشنامه  رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم مبنی براختصاص  هزار میلیارد تومان برای پرداخت کارانه پرستاران سراسر کل کشور در اجرای قانون بودجه سال ۹۹ و پیرو ابلاغیه شماره ۱۳۸۳۹ مورخ ۲۳.۱.۹۹، هم اشاره می کرد واز همه مهتر سهم استان ایلام از این میزان اعتبارابلاغی چقدر بوده است؟ آیا سهم ایلام تنها پرداخت دوماه کارانه آن هم مربوط به آذر ودی ماه 98بوده است ! امید است  در این خصوص هم برای افکار عمومی بخصوص پرسنل خود شفاف سازی کنید علی رغم تخصیص اعتبار پرنسا دانشگاه علوم پزشکی  چرا حدود 9ماه کارانه ، اضافه کار و... خود دریافت نکرده اند !

اینکه گفته می شود پاداش اختصاص یافته بابت تقدیر از همکاران حوزه سلامت نیز تاکنون شامل دو نوبت تخصیص از سوی وزارت مطبوع بوده که بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی، میزان کارکرد کارکنان و با نظر مدیران مراکز درمانی و بهداشتی به طور متناوب به آنان پرداخت گردیده است. پس چرا وچگونه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی  آنهایی که در خط مقدم مبارزه هستند وچه آنهایی که پشت میز نیشن  چهار مرحله پاداش در یافت کرده اند ولی تنها دوبار آن هم به برخی از پرسنل فوریت ها 115که پیش قرآول هستند پرداخت شده است ای کاش دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص  هم روشنگری می کرد .

این که گفته می شود برای عزیزان شاغل در پایگاههای فوریت پزشکی نیز متناسب با حجم فعالیت، طی دو مرحله این پاداش پرداخت گردیده است. ضمن آنکه علاوه بر پرداخت‌های دانشگاه، فقط برای کارکنان فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی مبلغی به عنوان پاداش فعالیت در کنترل بیماری کرونا مستقیماً از طرف مرکز اورژانس کشور به حساب آنان واریز شده است شکی نیست ولی آیا  رواست که چون یک بار اورژانس کشور مستقیماً مبلغی به عنوان پاداش فعالیت کرونایی به آنها پرداخت کرده در دو مرحله پاداشت آنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی حذف شود ولی پشت میزنشیان دریافت کنند آنها هم دریافتی بالا تر از یک نیروی خط مقدمی که در بحث کرونا است ! ای کاش میزان پرداختی ها بین این دو گروه را برای افکار عمومی اعلام شود  که دریافتی خط مقدمی فوریت ها چقدر است وکادر اداری چقدر است چون رقم این دو اصلا قابل درج نیست !

 برابر  ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ابلاغی وزارت بهداشت به صراحت به پرداخت پاداش به پرسنل فوریت های پزشکی بیمارستان و وپایگاه های پیش بیمارستانی (115) اشاره شده است حال اینکه چرا دانشگاه علوم پزشکی ایلام تنها دو مرحله از چهار مرحله پاداشت کرونایی به پرسنل 115پرداخت کرده است موضوع است که باید شفاف پاسخگو باشد.

هیچ کسی منکر زحمات وتلاش شبانه روزی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و کادر در زمان انتشار ویروس کروناو قبل از آن نبوده نیست ولی امید است جهت بالا بردن روحیه کاری کادر درمان وپرسنل دانشگاه علوم پزشکی وایجاد انگیزه بیشتر  معوقات کارانه ،اضافه کار و... پرسنل در دستور کار مسئولان استان قرار بگیرد .

 

لازم بذکر است تصویر نامه ابلاغی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  مبنی براختصاص  هزار میلیارد تومان برای پرداخت کارانه دانشگاه ها سراسر کشور وهمچنین نامه ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر  پرداخت پاداش به پرسنل فوریت ها (115) در ذیل جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شوند . "خدایا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشی ما رستگار"

جوابیه «دانشگاه علوم پزشکی ایلام» به یادداشت تابناک+پاسخ تابناکجوابیه «دانشگاه علوم پزشکی ایلام» به یادداشت تابناک+پاسخ تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار