آری امروز مردمان دیارم خسته هستند؛ خسته از نامهربانی وتصمیم مدیرانی که در خنکای دمای هوای ؛ نشسته تصمیم می گیرند بدون اینکه نور خورشد به صورت آنها بخورد! چه برسد به گرمای 52درجه بر تن آنها !
کد خبر: ۸۸۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 01 August 2020

تابناک ایلام ، مجتبی کاور:: روزهای سخت و پر از استرس که نفس ها را در سینه حبس کرده است ؛ همه در خانه برای درامان ماندن از گرمای سوزان مردادماه ،این حکایت مردمانی است که دمای هوای شهر آنها در رسانه ملی برای چندین روز متوالی 52درجه سانتیگراد اعلام می شود غافل از اینکه 8ماه از سال مردمان این دیار گرما را تجربه می کنند .

دهلران را می گویم شهر شهیدان ،شهر یادمان شرهانی و شهر عملیات محرم ! از آنها می گویم مردم مرزدار و ولایت مداری که دردوران هشت سال دفاع مقدس جانانه و دلیرانه از مرز و بوم خود دفاع کردند تا وجبی از خاک مهین در تصرف صدامیان در نیاید ، مردمان مرزداری که استوار مانده اند و حال در مسیر کاروان عشق هستند .

هرچه بگویم وهر چه بنویسم در باب این مردمان کم است مردمانی که در اوج ثروث فقر هستند ؛در اوج شهرت نفت و گاز بیکار هستند، در مرزداری وفاداری اول هستند در مهمان نوازی از مسافران کوی عشق ،کربلا را می گویم از جان مایه می گذارند این را همه مردم ایرانم می دانند .

امروز مردمان شهر ودیارم مردمان غیرت ؛با تنی استوار با دمای 52درجه در سایه ویروس کرونا صبورانه نبرد می کنند برای بقا ! حتی آسفالت خیابان های شهرم که قدم گاه شهیدان است تاب و تحمل گرما را ندارند ولی مردم دیارم ،مردم عزیزتر از جانم مقاومت می کنند، مقاومتی که با نوشتن چند سطر نمی توان به عمق گرما سوزان تابستان مرداد ماه را حتی ذره ای در ذهن ترسیم کرد.

چرا که ترسیم کردن آن روح و روان را پریشان حال می کند اینها را گفتم ونوشتم تا ترسیم شود برای آنهایی که در سازمان عریض و طویلی بنام مدیریت ستاد بحران از راه دور تصمیم می گیرند غافل از اینکه خورشید وماه شبانه روز در این دیار با هم همدستی کرده اند تا سوزگرمایش کم نشود !

آری امروز مردمان دیارم خسته هستند؛ خسته از نامهربانی وتصمیم مدیرانی که در خنکای دمای هوای ؛ نشسته تصمیم می گیرند بدون اینکه نور خورشد به صورت آنها بخورد! چه برسد به گرمای 52درجه بر تن آنها !

امروز از مردمانی صبورمی نویسم که نوسان برق ومشکلات آن باعث شده بسیاری از سیستم های خنک کننده آنها بسوزد . مردمانی که با تلاش وکوشش در دمای هوای 52درجه سانتیگراد عرق ریختند تا کولر گازی برای در امان ماندن خانواده از گرمای سوزان دهلران تهیه کنند ولی گویا تقدیر که نه؛

تقصیر از مسئولانی است که بدون توجه به مسئولیت خود تنها بامدیریت از راه دور تصمیم می گیرند است ! به راستی چرا باید مردم این دیار شاهد صادرات برق فشار قوی به کشور عراق باشند ولی وسایل خنک کننده آنها که با هزاران بدبختی وکوچک کردن سفر خود خریداری کرده اند به خاطر نوسان برق بسوزد ! گناه بسیاری از مردم مرزدار چیست که بدون دریافت کوچکترین خدمات باید توان نوسان برق را با سوختن کولرگازی آن هم در این شرایط سخت اقتصادی در سایه شوم کرونا بدهند !

به راستی نقش مدیریت بحران تنها برای سیل و زلزله است ؟ پس گرما چی ؟ پس سوختن وسایل برقی خانواده هایی که این روزها اشک بر روی گونه های آنها از سر نداری سرازیر می شود را چه کسی پاسخگو است ؟ سالهاست در قبوض برق مبلغی برای سوختن وسایل برقی مردم براثر نوسانات برق به عنوان بیمه از مردم دریافت می شود وتا به حال ندیدم ونشنیدیم شهروندانی که وسایل آنها بر اثر نوسانات برق سوخته شدند مبلغی در یافت کرده باشند ! به راستی این مبلغ بیمه ای کی قرار است به کار مردم بیاید !

متاسفانه مجمع نمایندگان استان ایلام هم سکوت پیشه کرده اند وبرای خسارت های ناشی از گرمای سوزان دهلران کلامی از مسئولان ستاد بحران ودولت مطالبه گری نمی کنند! درست است حوزه انتخابیه شما نیست ولی شما سوگند یاد کرده اید که مدافع و زبان گویای همه مردم کشور باشید اینکه چرا شما سکوت کرده اید در مقابل مشکلات مردم استان خود جای سوال است و تاسف ؟

باشد که مدعی العموم ودستگاه های نظارتی علاوه بر بازخواست مدیریت بحران در خصوص عدم خدمات در این شرایط گرما به موضوع مشکلات ناشی از نوسانات برق دیار فراموش شده دهلران ورود کنند و خسارت ناشی از نوسان برق به وسایل برقی شهروندان را به صورت جدی از مدیریت برق استان وبیمه مطالبه گری کنند چرا که صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در روزهای اخیر عنوان کرده است که در قبوض برق هزینه مالیات بر ارزش‌افزوده، بیمه، عوارض برق و آبونمان از مردم اخذ می‌شود اما هنگام سوختن وسایل برقی به علت قطع و وصل برق کسی پاسخگو نیست امید است باتوجه به گرمای شدید دهلران و نوسانات برق که باعث شده وسایل برقی شهروندان خسارت وارد شود مضوع به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار بگیرد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار