مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت که تردد خودرویی این استان در چهارماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 01 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه  اظهار داشت : در این مدت(چهار ماهه سال) بیش از ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار خودروی سبک و سنگین در جاده های استان تردد کردند.

وی یادآور شد: بیشترین میزان تردد در محور ایلام - سرابله با بیش از ۱۵۱ هزار تردد توسط سامانه های تردد شمار ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به جابجایی مسافر در مدت یاد شده تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۱۴۴ هزار مسافر در ۳۰ هزار و ۳۴۲ سفر در استان ایلام جابجا شده است.

دلخواه اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد سفرها و ۷۹ درصد مسافران در استان کاهش یافته است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ یافته‌ترین مناطق باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار