معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه امسال ۷۰ اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی راه یافته است، گفت: این آثار در همان استان های مبدا اجرا می شوند.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 01 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالحسین رحمتی افزود: با توجه به شرایط بحرانی کرونا، هر یک از آثار برگزیده با نظارت دبیر جشنواره در استان خود اجرا خواهد شد.

وی از امضای تفاهم نامه بین دبیر جشنواره، انجمن هنرهای نمایشی و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد و اظهار داشت: از داوران بازبین توسط دبیر جشنواره دعوت به عمل می آید.

وی تاکید کرد: همچنین بخشی به عنوان مدافعان سلامت در این جشنواره گنجانده شده است.

وی یادآور شد: چهارمین دوره جشنواره ملی تئاتر شرهانی قرار بود نیمه دوم اسفند سال گذشته برگزار شود اما به علت شیوع کرونا و بخش نامه های ابلاغی مبنی بر لغو همه برنامه ها و جشنواره ها در راستای حفظ سلامت جامعه به سال جاری موکول شد.

فرماندار دهلران هم با استقبال از این جشنواره گفت: نیاز است در این زمینه مصوبه ستاد کرونا گرفته شود.

مجید عسگری افزود: جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی موجب معرفی شهرستان می شود و مورد حمایت مسئولان خواهد بود.

وی از برگزار کنندگان خواست: رعایت پروتکل های بهداشتی و سایر موضوعات مرتبط را با توجه به کرونا مد نظر قرار دهند و برنامه ها و راهکارهای خود را به ستاد کرونا ارائه دهند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. 

دبیر چهارمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی هم گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و راهکارها قرار است این جشنواره شهریور ماه سال جاری برگزار شود.

رحمان جابری اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مناطقی که آثار ارائه کرده اند با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

وی افزود: این جشنواره دارای سه بخش آزاد شامل دفاع مقدس، شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی و مدافعان سلامت است.

جابری هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پاسداشت سردار دلها  شهید حاج قاسم سلیمانی و از جان گذشتگی فرزندان ایران در دوران دفاع مقدس به نسل جدید و ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: اثر برگزیده این رویداد به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافته و چند اثر شاخص جشنواره نیز به جشنواره‌های مختلف کشور معرفی خواهد شد./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار