مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام،
مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام گفت:در چهار ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۵۸۵ نفر با مراجعه به سازمان انتقال خون اقدام به اهدای خون کرده‌اند؛ از این تعداد ۲ هزار و ۲٠٠ نفر معادل ۵۶ درصد، اهدا کننده مستمر خون هستند.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 01 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سحر سنایی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۵۸۵ نفر با مراجعه به سازمان انتقال خون اقدام به اهدای خون کرده‌اند؛ از این تعداد ۲ هزار و ۲٠٠ نفر معادل ۵۶ درصد، اهدا کننده مستمر خون هستند. 

وی با بیان اینکه از این میزان اهدا کننده، ۵/۷ دهم درصد خانم‌ها هستند، افزود: اهدا کنندگان خون در بانوان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان ایلام، گفت: از افرادی که برای بار اول به پایگاه انتقال خون مراجعه می‌کنند نمونه گیری خون به منظور پایش سلامت این افراد انجام می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: سلامت خون فرد اهداکننده و دریافت کننده از اهمیت زیادی برخودار است و به همین منظور از کسی که برای اولین بار به منظور اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه می‌کند، خون گیری نمی‌شود.

سنایی بیان داشت: خون و فرآورده‌های خونی روزانه به مصرف بیماران مختلفی چون مادران باردار، بیماران و مصدومان نیازمند عمل جراحی، سرطان، هموفیلی، تالاسمی و... می‌رسد، بنابراین  ذخیره فرآورده‌های خونی در استان امری مهم و ضروری است. /ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار