مدیرکل حوزه استاندار ایلام و پیگیر امورات اقتصادی استانداری ایلام گفت: خط تولید مرغ استاندارد برای تولید مرغ با سایز مناسب به کشور عراق باید پیگیری شود و با تخصیص اعتبار ویژه هرچه سریعتر راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جهانگیر رستم‌زاد  در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: اکنون میزان تولید مرغ در استان ایلام سه برابر میزان مصرف است و با توجه به مازاد تولید و وجود مرز بین‌المللی مهران می‌توان با رعایت استانداردهای لازم مرغ مناسب صادرات عرضه و از این ظرفیت برای حمایت از تولید استفاده کرد.

وی افزود: باید تسهیلات مورد نیاز این خط تولید توسط اتحادیه مرغداران به دستگاه تخصصی برای معرفی به بانک اعلام شود تا هرچه سریعتر خط مرغ صادراتی راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: اکنون از استان‌های مختلف کشور حتی مشهد مرغ به کشور عراق صادر می‌شود اما ما هنوز نتواسته‌ایم از این ظرفیت مرز استفاده کنیم.

وی با انتقاد از تعدد جلسات استان که برای مشکل مرغ ایلام برگزار می‌شود، گفت: حتی استاندار هم بیشترین زمان خود را صرف بحث مشکل مرغ استان کرده در حالی که با توجه به بررسی‌ها و میزان تولید گوشت مرغ که مازاد مصرف استان است قاعدتا باید این مشکلات وجود نداشته باشد.

رستم‌زاد اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی و کرونا نباید اجازه داد با افزایش خودسرانه قیمت مرغ، فشار مضاعفی به مردم وارد شود.

وی در خصوص بحث تامین انبار برای ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی توسط اتحادیه مرغداران نیز از جهاد کشاورزی خواست: پیگیر امور و معرفی انبار مناسب باشند.

اختصاص تسهیلات به حساب اتحادیه برای خرید نهاده‌های دامی، بحث قیمت مرغ، پیگیری راه‌اندازی خط تولید مرغ استاندارد و همچنین معرفی انبار برای ذخیره نهاده‌های دامی از جمله مصوبات این نشست است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار