مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام:
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام، گفت: 95 درصد از واحدهای تعطیل شده شهرک صنعتی ایلام به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اقبال اسماعیلی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام، از وجود 13 شهرک و ناحیه صنعتی در ایلام خبر داد و گفت: 13 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که به طور کامل به بهره برداری رسیده‌اند و در مرحله تولید قرار دارند.

وی افزود: 505 قرارداد صنعتی در استان انعقاد شده است که 60 درصد از این قراردادها فعال و در مرحله تولید قرار دارند و متاسفانه 40 درصد نیز به صورت غیر فعال هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی در ایلام به تشکیل چندین کمیته به منظور رفع مشکلات واحدهای غیر فعال اشاره کرد و گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده 95 درصد از این واحدها به دلیل مشکلات مالی و بدهی، 3 تا 4 درصد به دلیل مشکلاتی از قبیل بازاریابی، بازار شناسی، تولید و فروش، 1 تا 2 درصد نیز به دلیل بحث مدیریتی غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و استانداری حل مشکلات این واحدهای غیر فعال است که برای هر یک از این واحدها تقریبا نیاز به مدت زمان 6 تا 7 ماهه دارد.

وجود کارخانه‌هایی با ظرفیت صادرات 

اسماعیلی به برخی واحدهای صنعتی فعال با اشتغالزایی بسیار اشاره کرد و  افزود: کارخانه نوشابه در بخش شباب شهرستان چرداول با تولید روزانه هزار بطری نوشابه، کارخانه استیل کورد دره‌شهر و کارخانه لوله‌های پلی اتیلن که در شهرستان‌های مهران، دره شهر و ایلام وجود دارد دارای ظرفیت صادرات و جزو بهترین کارخانه‌های موجود در استان ایلام هستند.

 وی تصریح کرد: عمده کار شرکت شهرک‌های صنعتی تامین آب، برق، گاز، تلفن و به طور کلی تامین بخش‌های زیر ساختی است؛ شهرک‌های صنعتی واحدهای تولیدی را از حالت ژنرال خارج و آن‌ها را تخصصی می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام، گفت: طرح مینی پتروشیمی دره‌شهر( ماه تاب سیمره) شرکت بسیار بزرگی است که در حوزه انرژی سرمایه گذاری می‌کند و 15 پتروشیمی زیر نظر دارد و دارای ظرفیت اشتغالزایی بالایی است که به دلیل شیوع کرونا محدود شده است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار