رئیس دانشگاه ایلام و دبیر همایش:
رئیس دانشگاه ایلام و دبیر همایش ملی مجازی «زیست جهان پس از کرونا» گفت: یکی از ویژگی‌های این همایش پذیرش اثر به صورت مقاله‌ی کوتاه ۲۵۰۰ کلمه‌ای و یادداشت ۵۰۰ کلمه‌ای با هدف استفاده و بهره‌مندی از دیدگاه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۸۸۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر محمد علی‌اکبری اظهار کرد: همه ملت‌ها و جوامع باید هم روزهای خوب و مهم و هم روزهای تلخ را ثبت و ضبط و از فراموش شدن جنین روزهایی جلوگیری کنند چون ثبت این رخدادها هم برای ارزیابی واقعیاتی و هم برای درس گیری و  استفاده در آینده، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در دوران معاصر اتفاقاتی افتاده که به دلیل هیجان حاکم بر آن ثبت و ضبط  نشده و برای بازنویسی آن مجبوریم به روایت بپردازیم و به مراجع دست چندم رجوع کنیم، تصریح کرد: کرونا یکی از تکرارهای بد تاریخ جامعه جهانی است که هنوز ادامه دارد و تمام ابعاد زندگی ما را از شخصی  مانند صله رحم گرفته تا اجتماع، دین ،  سیاست،  اقتصاد و فرهنگ را  از گستره ملی تا بین المللی تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: دانشگاه ایلام به عنوان یک دانشگاه اجتماعی خود را در مقابل جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند مسئول می‌داند و تصمیم گرفته در کنار مردم شرایطی را برای ثبت و ضبط حواشی و مسائل پیرامونی این رخداد فراهم کند و همایش ملی «زیست جهان پس از کرونا» انجام یکی از این رسالت‌های دانشگاه است.

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن این همایش اندیشیده شده است، تصریح کرد: این همایش به صورت مجازی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ایلام به صورت مشترک برگزار می شود و  رئیس همایش معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم و دبیر این همایش رئیس دانشگاه ایلام است.

وی تصریح کرد: در این همایش سعی شده به حوزه‌های مختلف از جمله  حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه اقتصاد ،حوزه دین، حوزه  بهداشت و سلامت ، سیاست خارجی ، سیاست داخلی ، گردشگری و  محیط زیست  پرداخته شود.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: برای برگزاری این همایش مجوزهای لازم از همه پایگاه‌های معتبر گرفته شده و  اگر اساتید و دانشجویان مقاله‌ای در این همایش  داشته باشند از امتیازات لازم مورد تایید وزارت علوم نیز بهره‌مند می‌شوند.

علی‌اکبری تاکید کرد: آثار دریافتی تا هم اکنون نشان می دهد که گستره ملی همایش خوشبختانه به خوبی تبیین شده است.

 وی ادامه داد: از آنجایی که کرونا همه افراد را تحت تاثیر قرار داده، در نشست‌های هماهنگی برای برگزاری آن، به این جمع‌بندی رسیدیم که در کنار مقالات با چارچوب علمی و دانشگاهی زمینه شرکت برای دیگر بخش‌های جامعه هم فراهم شده است به همین خاطر یکی از ویژگی‌های همایش پذیرش اثر به صورت مقاله‌ی کوتاه ۲۵۰۰ کلمه‌ای و یادداشت ۵۰۰ کلمه‌ای هم وجود دارد.

 رئیس دانشگاه ایلام  تاکید کرد: دو بخش آخر را با هدف استفاده و بهره‌مندی از دیدگاه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه و صاحب نظرانی ایجاد کردیم که ممکن است تمایل به نگارش مقالات علمی ۵ تا ۸ هزار کلمه‌ای نداشته باشند.

علی‌اکبری ادامه داد: کارگروه‌های تشکیل شده در ذیل همایش از  شورای سیاستگذاری تا کمیته‌های اجرایی و علمی تشکیل شده است است و دانشگاه ایلام با آمادگی کامل پذیرای دیدگاه ها و آثار ارسالی هموطنان اندیشمند است است.

وی ادامه داد: برای سهولت در دریافت و ارسال آثار و تسریع در داوری ارسال پاسخ ها سامانه‌ای به آدرس htt://wac۲۰۲۰.ilam.ac.ir طراحی شده و  علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق این سامانه به دبیرخانه همایش ارسال کنند تا مورد داوری و بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که این همایش دارد تا کنون بزرگانی دارای جایگاه‌های ملی و بین المللی اعلام آمادگی کرده‌اند که در این همایش مجازی به عنوان سخنران ویژه یا سخنران مدعو حضور داشته باشند.

علی‌اکبری تاکید کرد: زحمات قابل تقدیر مجموعه خبرگزاری ایسنا در سراسر کشور در  تولید محتواهای کرونایی را رصد کرده‌ام و از این عزیزان دعوت می‌کنم با یادداشت‌های رسانه‌ای خود در کنار اساتید دانشگاه  و محققان به این همایش ملی غنای ویژه ببخشند.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان شهریور 1399 است، گفت: اختتامیه‌ی این همایش به صورت مجازی در پاییز امسال برگزار خواهد شد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار