مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: عرضه و ذبح دام به مناسبت عید سعید قربان در اماکنی غیر از کشتارگاه‌ها در این استان ممنوع است.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 28 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر وهاب پیرانی  اظهار داشت: با توجه به روند گسترش کرونا و وضعیت قرمز استان ایلام بر اساس ابلاغیه سازمان دامپزشکی، تمامی احشام برای عید قربان فقط در کشتارگاه‌ها و اماکن از قبل تعیین شده توسط دامپزشکی ذبح می‌شوند.

وی افزود: به علت وجود کرونا در سطح استان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور جلوگیری از تجمع در میادین عرضه دام و مسافرت‌های غیرضروری درون‌شهری و برون‌شهری امسال نحوه نظارت بر فرایند ذبح دام متفاوت خواهد بود.

پیرانی یادآور شد: با توجه به امکان تجمع در جایگاه‌های موقت عرضه دام و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این جایگاه‌ها و با هدف حفظ سلامت مراجعان، هماهنگی لازم با شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در نقاط مختلف استان به منظور جلوگیری از ایجاد و شکل‌گیری جایگاه‌های موقت عرضه دام انجام شده است.

وی تاکید کرد: تمامی کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه به متقاضیان را دارند.

وی گفت: با توجه به احتمال کشتار دام زنده در سطح شهرها و خارج از کشتارگاه‌ها، گروه‌های سیار در سطح شهرستان‌های استان جهت نظارت و ارائه خدمات بهداشتی بر لاشه‌های کشتاری و ترغیب افراد به کشتارگاه‌های دام ساماندهی شده است.

پیرانی با تاکید بر اهمیت نظارت دامپزشکی بر فرایند ذبح دام در استان ایلام توضیح داد: ۱۳ تیم ثابت و ۱۴ سیار متشکل از ۱۳ دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۱ ناظر شرعی فرایند ذبح احشام را انجام می‌دهند.

وی افزود: اکیپ‌های دامپزشکی نظارت بر کشتار دام هم در کشتارگاه و هم در محل ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها جهت رسیدگی به گزارشات مستقر هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تاکید کرد: ناظران شرعی با استقرار در کشتارگاه‌ها و اماکن از قبل تعیین شده توسط دامپزشکی، ذبح شرعی احشام برای عید سعید قربان را به طور کامل نظارت می‌کنند.

وی از صاحبان احشام خواست: به جای تجمع در میادین عرضه دام که سلامت شهرواندان را به مخاطره می‌اندازد، دام‌های خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ها تحویل دهند و مردم نیز به جای ذبح دام در منازل شخصی و یا خرید دام در میادین عرضه، دام مورد نیاز خود را از کشتارگاه‌ها و با رعایت فاصله اجتماعی خریداری کنند.

پیرانی اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد مبارزه با کرونا به مسوولان کشتارگاه‌ها به منظور جلوگیری از تجمع خریداران ابلاغ شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار