جوان هلیلانی، برخاسته از محرومترین منطقه استان ایلام، جعبه استریل کننده uvc را با تکنولوژی روز اختراع کرد.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 28 July 2020

اختراع دستگاه استریل uvc ضد ویروس توسط جوان هلیلانی/ ساخت جعبه با یک ششم قیمت مشابه خارجی

به گزارش تابناک ایلام ایلام، از زمان شیوع ویروس کرونا یکی از مواردی که اهمیت خود را بیش از پیش نشان داد اراده و نقش مهم مخترعان برای ساخت و طراحی دستگاه‌های استریل کننده ضد باکتری برای مقابله با ویروس کرونا است؛ طراحی دقیق و تولید این دستگاه‌ها نیازمند تخصص، دقت، و ابتکار ویژه‌ای است که امروز کار آفرینان جوان موفق به طراحی و تولید آن شده‌اند.

 یکی از ماموریت‌های مهم و اصلی مسوولین حمایت از صاحبان ایده است، آنان که برای ساخت و تولید دستگاه‌ها از هزینه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند تا سلامت و رفاه حال شهروندان را تامین کنند، اما این در حالی است که آنها نیازمند حمایت و خرید این دستگاه‌ها توسط مسوولین هستند تا بتوانند در حوزه تولید حرف اول را بزنند.

جعبه استریل کننده uvc نوعی ابزار کارآمد برای ضد عفونی کردن ابزارهای آرایشی، ماسک، گوشی موبایل، پول و کارت عابر بانک است که می‌تواند در از بین بردن هر نوع ویروس سطحی نقش مهمی داشته باشد. 

جوان و کارآفرین نمونه ایلامی در شهرستان هلیلان با طراحی و تولید دستگاه استریل کننده uvc توانسته تا حدودی نقش مهمی را در سلامت مردم و شهروندان ایفا کند.

 

 ساخت جعبه استریل کننده با 1/6 قیمت مشابه خارجی

محمد سعید شیخی مخترع ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: قیمت اصلی دستگاه نمونه خارجی آن 6 تا 10 میلیون است ولی بنده با یک میلیون و 350 هزار تومان آن را ساخته‌ام، من با تلاش مجدد دست به کار شدیم و دستگاه را به تولید رساندیم.

وی افزود: انتظار ما از مسوولین این است که این طرح‌ها روی زمین نمانند و آنها را از ما خریداری کنند؛ تمام توان و هدف من به عنوان کارآفرین و مخترع تولید با کیفیت ایرانی خرید آن توسط خود استان ایلام است چرا که حمایت آنها می‌تواند ما را به سمت طراحی و تولید محصولات با کیفیت‌تر برساند.

نحوه استرلیزه کردن جعبه uvc 

این مخترع جوان هلیلانی تصریح کرد: این جعبه عمل استریل را به وسیله نور  uvc انجام می‌دهد نور مورد نظر با طول 253/7 موج قادر است ویروس را از بین ببرد، همچنین طول موج نور uvc می‌تواند ساختار مولکولی باکتری‌ها را نیز نابود کند و به به اثر استرلیزه کردن دست پیدا کند./ع

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار