مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اولویت این اداره کل در سال تحصیلی آینده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 27 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا زینی‌وندمقدم در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به رونمایی سند آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده، افزود: مهمترین اولویت در این سند برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ توسعه مهارت آموزش دانش‌آموزان و تشویق آن‌ها به سمت رشته‌های فنی و کار و دانش است.

وی ادامه داد: سال گذشته پوشش دانش‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه دوم این استان در رشته‌های فنی و کار و دانش معادل ۲۶ درصد بود که در این سند برنامه‌ریزی شده است تا این رقم به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در صورت افزایش چهار درصدی میزان پوشش دانش‌آموزان در این ۲ رشته تحصیلی شرایط لازم برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز فراهم خواهد شد.

مدیرکل آموزرش و پرورش استان ایلام بیان کرد: در سند تحول آموزش و پرورش استان که امروز در شورای آموزش و پرورش تصویب شده و برای اجرا به مناطق آموزشی مختلف استان ارسال می‌شود در مجموع ۱۹۸ برنامه در ۲۱ حوزه در قالب ۸۶۶ فعالیت و اقدام پیش‌بینی شده و فعالیت‌های سال تحصیلی آینده مبتنی بر این سند خواهد بود.

وی همچنین در خصوص آموزش دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده با توجه به شیوع کرونا گفت: برنامه‌ریزی برای ارایه آموزش‌ها در سه موقعیت قرمز، زرد و سفید پیش‌بینی شده است که در صورت قرمز بودن شرایط عمده آموزش‌ها از طریق مجازی و کانال شاد ارایه و تنها مدارس مناطق عشایری با جمعیت محدود آموزش‌های حضوری خواهند داشت.

وی بیان کرد: در صورت زرد بودن شرایط نیز آموزش‌ها بصورت تلفیقی از مجازی و حضوری بوده و دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درس شیفت‌بندی خواهند شد.

در این نشست برنامه های آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان ایلام با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام رونمایی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار