در اولین جلسه ستاد کرونا آبدانان با حضور مسئولان استانی عنوان شد؛
پس از بالغ بر پنج ماه از شیوع کرونا بنا به درخواست رسانه ها و با پیگیریهای فرماندار آبدانان به منظور بررسی مشکلات این شهر و نیز وضعیت بحرانی شیوع کرونا این روزهای شهرستان جلسه ی ستاد کرونا با حضور معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی استانداری و معاونت دانشگاه علوم پزشکی در محل فرمانداری آبدانان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ 26 July 2020

پس از بالغ بر پنج ماه از شیوع کرونا بنا به درخواست رسانه ها و با پیگیریهای فرماندار آبدانان به منظور بررسی مشکلات این شهر و نیز وضعیت بحرانی شیوع کرونا این روزهای شهرستان جلسه ی ستاد کرونا با حضور معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی استانداری و معاونت دانشگاه علوم پزشکی در محل فرمانداری آبدانان برگزار شد.
 
 به گزارش تابناک ایلام؛در این جلسه فرماندار آبدانان با ارایه گزارشی از مجموعه اقدامات انجام گرفته  در راستای مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان ،روند مبارزه با این ویروس را با همکاری همه نهادها اعم از بسیج، سپاس، دادستاتی، نیروهای نظامی و انتظامی و خصوصا مردم مثبت ارزیابی کرد.
 
  سیروس مرادحاصلی مهمترین دغدغه مردم را شروع پیک جدید و همزمانی آن با فصل پاییز و شیوع دیگر ویروسها دانست و گفت: از آنجا که شهرستان به لحاظ امکانات درمانی و فضای فیزیکی با مشکل مواجه است لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا هر چه سریعتر ساختمانهای نیمه کاره شبکه های بهداشت تکمیل و با بهره برداری و افزایش امکانات و خدمات در این حوزه رضایت خاطر مردم را فراهم آوریم.
 
وی ادامه داد:در حوزه عمران و آبادی طرحهایی در منطقه در دست اقدام است که به سبب نبود اعتبارات تعطیل و درصورت تزریق اعتبارات و به سرانجام رسیدن تحولی در سطح شهرستان ایجاد خواهند کرد.
 
در این جلسه معاونت شبکه بهداشت و درمان استان از پیگیری و دلسوزی رسانه ها و در راس آن فرماندار در جهت مبارزه با ویروس کرونا و کاهش آمار مبتلایان در این شهرستان قدردانی کرد وگفت: مهمترین عامل بازدارنده این ویروس آموزشهای عمومی و رعایت دستورالعملهای بهداشتی است که رسانه ها نقش بی بدیلی در این امر دارا می باشند.
 
جمیل صادقی فر با تشریح روند ورود ویروس کرونا به کشور گفت: اولین کرونایی ایران در استان قم مشاهده و اولین کروناییهای ایلام در شهرستانهای ایوان و مهران که هر دو منشا قم بودند شناسایی شدند.
 
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت قبل از ورود ویروس به کشور تدابیر لازم برای مبارزه با آن اندیشیده و از آغاز شیوع بیماری اول اسفند تا قبل از خرداد ماه که همزمانی با عید و فصل دید بازدید بود با اعمال پروتکلها و التهاب جامعه و ترس مردم بیماری سیر نزولی داشت .
 
وی افزود:در این ایام کمترین مبتلا و تلفات داشتیم اما از زمان بازگشایی ها و کاهش پروتکلها و ریختن ترس مردم نسبت به کرونا میزان مبتلایان و فوتیها افزایش چشمگیری یافت بطوریکه تا قبل از خرداد آمار مبتلا بیش از هزار نفر و نیز قریب 20 نفر بستری بودند اما فقط در تیر ماه بیش از سه هزار نفر مبتلا و 180 نفر بستری شدند.
 
دکتر صادقی فر آبدانان را جز سه شهرستان با وضعیت مناسب از نظر میزان مبتلا دانست و گفت: در آبدانان به ازای هر ده هزار نفر جمعیت 74 نفر مبتلا دارد که میانگین استانی آن 93 نفر است.
 
وی رعایت پروتکلها و استفاده از ماسک را تنها واکسن کرونا عنوان و خاطرنشان کرد:همه دستگاهها و مردم موظف به رعایت این دستورالعمل حداقل تا پایان سال هستیم.
 
این مقام مسئول با ابراز گلایه از بعضی دستگاها خصوصا بانکها در عدم اجرای پروتکلها تاکید کرد :اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور به پلمپ بعضی بانکها خواهیم بود.
 
در ادامه معاون استاندار ارتباط مستمر مردم و مسئولین در عین رعایت پروتکلها را ضروری دانست و گفت: وظیفه مسئول حضور میدانی و بررسی مسائل و مشکلات مناطق مختلف است و بر حسب وظیفه و به منظور شنیدن دغدغهای مردمان این خطه حضور تا بتوانیم با تصمیمات مناسب گره ای از این عزیزان مرتفع کنیم.
 
 معروف بسطامی با نقبی به شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریمهای ظالمانه دشمنان گفت: استان ایلام از استانهای کم برخوردار است که محرومیت در جای جای آن دیده و نداشته ها بیشتر به چشم می آید.
 
وی بیان داشت :نگاه مدیریت استان به همه مناطق یکسان بوده و با اولویت بندی نیازها و بر مبنای ظرفیتها و پتانسیلهای هر منطقه تصمیمات مناسب اتخاذ می شود.
 
معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی استاندار اظهار امیدواری کرد با همه مشکلات موجود با همدلی و همراهی مردم می توان از این مرحله سخت گذر عبور کرد.
در این جلسه مسئولین محلی و رسانه ها خواسته ها و دغدغه های خود را بیان کردند.
آبدانان بهروز مردانی
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار