مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: سال گذشته تاکنون ۲۸ هکتار زمین صنفی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به متقاضیان واگذار شده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ 26 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ اقبال اسماعیلی  اظهار داشت: از سال ۷۰ تاکنون که مجوز شهرک‌های صنعتی استان صادر شد سهم استان از ایجاد شهرک‌های صنعتی ۵۰۲ قرداد بود که از این رقم حدود ۲۵ درصد معادل ۱۲۰ قرارداد مربوط به یک سال گذشته است.

وی افزود: از۱۲۰ قرارداد سال گذشته، ۱۶ قرارداد مربوط به واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی شهرستان سیروان است.

اسماعیلی با بیان اینکه رشد شهرک‌های صنعتی در طول یک سال گذشته چشمگیر و قابل توجه است، گفت: یکی از اقدامات مهم شهرک‌های صنعتی استان تامین زمین شهرک پتروشیمی است که در فاز اول ۸.۵ هکتار واگذار شده است.

وی مهمترین نقاط ضعف واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان را کم‌توجهی به برندسازی و بسته‌بندی محصولات و تبلیغات عنوان کرد و افزود: صنعتگران استان باید به مقوله برند، تنوع بسته‌بندی محصولات، رپرتاژ و روانشناسی رنگ محصول بیشتر توجه کنند که در این صورت شاهد بازخورد بهتری برای صنعت استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌گذاران استان که واحدهای تولیدی آنها متوقف شده به دلیل عدم پرداخت اقساط و مشکلات مالی است، اظهار داشت: در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار ایلام و حمایت وی از صنعتگران برخی از مشکلات این سرمایه‌گذاران تاکنون حل و فصل شده است.

اسماعیلی با اشاره به شرکت استیل کرد در شهرستان دره‌شهر به‌عنوان دومین صنعت بزرگ استان پس از کارخانه فولاد نورد ایوان اظهار داشت: در این شرکت ۲۰۰ نفر از افراد بومی به صورت مستقیم مشغول به کار شدند که می‌تواند گامی بلند در صنعت، تولید و اشتغال استان باشد.

وی در خصوص شرایط کار در شرکت استیل کرد شهرستان دره‌شهر، اضافه کرد: تمامی قوانین و مقررات اداره کار در این شرکت اعمال می‌شود و همه کارکنان این شرکت از حقوق، مزایا و نحوه انجام کار مناسب بهره‌مند هستند.

اسماعیلی همچنین شهرک‌های صنعتی ایلام، ایوان، شباب و دره‌شهر را چهار شهرک نمونه و برتر در استان اعلام کرد و افزود: این شهرک‌ها از نظر محصولات شیمیایی فلزی و غذایی بیشترین تنوع را دارند که این عوامل نشان‌دهنده این است که استان ایلام نیز می‌تواند در صادرات بین‌المللی با سایر استان‌ها رقابت کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار