فرماندار دهلران :
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام گفت : خوشبختانه در سالهای اخیر اقدمات خوبی در حوزه های مختلف در منابع طبیعی شهرستان دهلران اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 26 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا احمدی در ویدئو کنفرانس با مجید عسگری فرماندار شهرستان دهلران گفت : باتوجه به گستردگی شهرستان دهلران نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب در شهرستان هستیم.

وی بیان داشت : باتوجه به نام گذاری امسال از سوی رهبری فرزانه بنام سال جهش تولید تلاش خواهیم کرد با تخصیص اعتبارت ملی به شهرستان دهلران در بحث توسعه بیابان زایی ، حوزه آبخیزداری و جنگل کاری اقدمات بیشتری صورت بگیرد.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت : خوشبختانه در یک سال اخیر بیش از 5هزار هکتاراز اراضی شهرستان دهلران جنگلکاری دست کاشت صورت گرفته که آمار قابل توجهی است.

احمدی افزود : در بحث کاداستر برای 270هزار هکتار از این اراضی سد تک برگ صادر شده است ودر استان ایلام اقدماتی خوبی در این راستا انجام شده است ودر تلاش هستیم تا پایان سال کاداستر شهرستان دهلران تکمیل شود

وی افزود : قطعا با گرفتن سند تک برگ بنام دولت مشکلات حقوقی در استان بخصوص شهرستان با شهروندان کمتر خواهد شد واین کار از منابع ملی که متعلق به دولت است می تواند به خوبی حفاظت کرد

تحولات انجام شده درحوزه منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دهلران قابل قبول است.

فرماندار دهلران گفت : تحولات حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری در این شهرستان علی رغم وسعت و گستردگی با سال های گذشته متفاوت است و این اقدامات را می توان در حوزه جنگل کاری، بیابان زایی و حوزه آبخیزداری مشاهده کرد.

مجید عسکری :در سنوات گذشته مشکلاتی در حوزه منابع طبیعی شهرستان وجود داشته ولی خوشخبتانه در دو سال اخیر ضمن رفع مشکلات شاهد پایدار بودن محیط زیست و منابع طبیعی در شهرستان هستیم.

فرماندار دهلران گفت:در سال جهش تولید انتظار است همانند سنوات گذشته توجه ویژه در حوزه آبخیزداری در بخش های میمه و زرین آباد با توجه به سیلابی بودن این بخش با تخصیص اعتبار مناسب و اجرای پروژه های ابخیزداری باشیم تا زمینه جلوگیری از گسترش سیلاب در این دو بخش فراهم شود.

عسگری با اشاره به اینکه در سال های گذشته و زمان به مراتع و جنگل های شهرستان آسیب های فروانی وارد شده افزود: امروز با اقدامات بیابان زایی و قرق مراتع شاهد توسعه مراتع و جنگل های شهرستان هستیم که ادامه این روند نیازمند نگاه ویژه و اختصاص اعتبارات می باشد.

وی گفت:یکی از اقداماتی که در دشت عباس و چم هندی و ابوغویر با توجه به حضور عشایر کوچرو بومی و غیربومی شاهد آن هستیم فقر مراتع و توسعه بیابان در این مناطق است که اقدامات خوبی انجام و در دست اقدامات است که نیازمند توجه ویژه می باشد.

فرماندار دهلران گفت:در سال گذشته اعتبارات مناسبی در بحث منابع طبیعی شهرستان اختصاص و امسال علی رغم محدودیت های منابع 25میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان برای پروژه های منابع طبیعی شهرستان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مدیریت مناسب از سوی منابع طبیعی شهرستان در بحث مقابله با آتش سوزی ها در سال جاری افزود:مردم عزیر در بحث جلوگیری و مهار اتش سوزی مراتع نهایت همکاری با منابع طبیعی در خصوص داشه باشند.

عسگری افزود:با توجه با استقرار بخشدار در دشت عباس و از طرفی وسعت شهرستان ایجاد پاسگاه و تکمیل ساختمان دشت عباس و تجهیزات و امکانات و تامین نیروی آن نیازمند عنایت ویژه است که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.

صدور سند تک برگ برای 270هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان دهلران

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران هم با اشاره به 670هزار هکتار وسعت اراضی ملی شهرستان گفت:در بحث کاداستر برای 270هزار هکتار از این اراضی سد تک برگ صادر شده است.

نصراله پارسه افزود: 180هزار هکتار دیگر از این اراضی برای صدور سند به اداره ثبت شهرستان ارجاع شد.

وی گفت: صدور سند واقدامات لازم برای 220هکتار باقی مانده از این اراضی در دست اقدام می باشد.

رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری دهلران به 45میلیار ریال اعتبار در سال گذشته برای 8 پروژه آبخیزداری این شهرستان از محل اعتبارات ملی هم اشاره و افزود: از این تعداد 6 پروزه تکمیل و 2 پروژه در بخش های زرین آباد و میمه در دست اقدام هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار