معاون توسعه ورزش بانوان ورزش و جوانان استان ایلام:
معاون توسعه ورزش بانوان ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه شورای سیاستگذاری توسعه ورزش بانوان استان در حال شکل‌گیری است، گفت: تلاش ما این است که از طریق این شورا مسائل مهم مربوط به توسعه در این بخش را پیگیری و مرتفع کنیم.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 26 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر حمیرا نیک‌سرشت اظهار کرد: تا قبل از تشکیل معاونت بانوان در استان‌ها ، این حوزه به صورت گروه اداره می‌شد و اختیارات آن محدود به همان سطح بوده است. اما با توجه به علاقمندی بانوان به ورزش در سطح کشور و رشد مناسب ورزش بانوان و درخشش قهرمانان بانوان در سطوح بین المللی نیاز به ایجاد این معاونت در سطح ادارات کل در وزراتخانه احساس شد و خوشبختانه این جایگاه ارتقا پیدا کرد. هرچند هنوز از نظر ساختاری و چارت چارچوب لازم را ندارد اما امیدها به آینده این حوزه و اجرای بهتر ماموریت‌های آن بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش بانوان در تمام ابعاد آن مد نظر این معاونت است، افزود: در حوزه همگانی و قهرمانی در حال تدوین برنامه‌های لازم جهت ارتقا آموزش، استعدادیابی، شناساندن و معرفی بیشتر ورزش بانوان به جامعه و حمایت از قهرمانان هستیم.

معاون توسعه ورزش بانوان ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: شورای سیاستگذاری توسعه ورزش بانوان از جمله مهمترین برنامه های معاونت بانوان برای حمایت از ورزش زنان و دختران ایلامی است که در تلاشیم در آن، از ظرفیت بانوان صاحب نفوذ، صاحب قدرت و صاحب نظر هم استانیمان برای عضویت در این شورا استفاده شود.

نیک‌سرشت ادامه داد: برنامه‌هایی برای توسعه ورزش همگانی داریم که می‌تواند زمینه‌ساز رشد ورزش قهرمانی باشد، از جمله طرحی که برای ورزش کارکنان با معرفی نمایندگان ورزش دستگاه‌های اجرایی در دستور کار است و یا برنامه های محله محوری که با همکاری هیئت‌های ورزشی قرار است اجرا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و نقش ورزش در ایجاد نشاط و شادابی گفت: احیای بازیهای بومی محلی در سطح شهرستانها در روستاها و با در نظر گرفتن ظرفیت خانه های ورزش روستایی که به همت مدیرکل محترم ورزش استان تعداد آنها در حال افزایش است، از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده جهت توسعه همگانی ورزش و برای بعد از زمان تعطیلی ناشی از بیماری کرونا است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با تاکید بر اینکه ارتقاء جایگاه ورزش بانوان در سطح رسانه‌ها از مهمترین برنامه‌های این معاونت است، تصریح کرد: برنامه‌های برای معرفی قهرمانان ورزش بانوان در عرصه های مختلف استانی و ملی و بین المللی داریم و تلاش می‌کنیم پایگاه ثابتی در رسانه‌ها برای معرفی ورزش بانوان داشته باشیم. همچنین برای معرفی این حوزه همایشهای زن و ورزش در سطوح استانی، منطقه ای و ملی مد نظر است.

نیک‌سرشت ضمن آرزوی سلامتی برای همه و دوری از بلای ویروس کرونا عنوان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی برای سلامتی مردم مجبور هستیم به ماندن در خانه تاکید کنیم چون اقدام به اجرای برنامه‌های ورزشی خارج از خانه به دلیل تهدید سلامتی مردم نه قانونی است نه اخلاقی، و توصیه ما در این شرایط اجرای حرکات ورزشی متناسب با سطح آمادگی جسمانی افراد در خانه است.

وی گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زودی از این شرایط بحران عبور کنیم تا بتوانیم فعالیت‌های پیش‌بینی شده را اجرایی کنیم./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار