استاندار ایلام گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا مراسم محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 26 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: مراسم محرم با رعایت پروتکل های چهارگانه شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات غیرضروری و شستشوی مرتب دست ها برگزار می شود که از سوی سازمان تبیلغات اسلامی، حوزه علمیه و ائمه جمعه مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: در مناطق قرمز عزاداری در روزهای عاشورا و تاسوعا در ساعت های محدود برگزار می شود همچنین با توجه به انجام نذورات توسط مردم در این ایام پیشنهاد می شود این نذورات به سمت کمک های بهداشتی و درمانی سوق داده شوند و کمک های مومنانه احیا شوند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: نیاز شدید به ماسک داریم چرا که افراد بسیاری هستند که حتی توانایی استفاده از ماسک و قدرت خرید را ندارند.

وی یادآور شد: آزمون دانشگاه ها و کنکور نیز قرار است با اتخاذ تمهیداتی از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی، شرکت داوطلبان در حوزه شهر خود و برگزاری آزمون بجای ۲ روز در چهار روز برگزار شود.

استاندار ایلام به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه ها اشاره کرد و گفت: تاکنون تصمیمی در این زمینه از سوی ستاد ملی کرونا اتخاذ نشده و مخالف برگزاری آن است اما آرایشگران و باشگاه دارانی که آسیب جدی در این مدت داشته اند با تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی و رعایت پروتکل ها بصورت محدود فعالیت خود را آغاز کنند اما در صورت تمرد بلافاصله پلمب می شوند.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طی چند روز اخیر استان به آرامش بیشتری رسیده اما این موضوع به منزله رها کردن پروتکل های بهداشتی نیست و باید برای کنترل و مهار بیماری از برگزاری هر گونه مراسم عزا، عروسی و تجمعات غیرضروری جلوگیری شود.

وی گفت: بر اثر شیوع کرونا و کارهای زیرساختی فوتی های ناشی از حوادث و تصادفات کاهش یافته و کرونا در میزان مرگ و میر تاثیرگذار و سبب تسریع در فوت شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونای استان در تیرماه قابل توجه است و ۱.۲ برابر شده است و ملاک ارزیابی وضعیت مناطق هم بر اساس تعداد بستری ها و فوتی ها است که طی روزهای اخیر این روند کاهش یافته و استان در وضعیت آرامتری قرار گرفته که کماکان مردم باید به رعایت پروتکل ها ادامه دهند.

استاندار ایلام به تعداد ابتلای کارکنان بانک ها اشاره کرد و گفت: ۸۸ نفر در بانک های استان به کرونا مبتلا شده اند که بر اساس مصوبات ستاد ملی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و از ارائه خدمت به مشتریان بدون ماسک پرهیز کنند که ۲۳ بانک این پروتکل ها را رعایت نکرده و دانشگاه علوم پزشکی می تواند شکایت خود را از آنها پیگیری کند و ادارات و سازمان هایی که به افراد بدون ماسک خدمات ارائه کردند توبیخ می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار