سرپرست دادگاه بخش موسیان و دشت عباس ؛
سرپرست دادگاه بخش موسیان ودشت عباس گفت:درگیری بین دو طایفه بزرگ در بخش دشت عباس پس از چندین سال با پیگیری و میانجیگری دستگاه قضایی به صلح و سازش ختم شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 23 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛عین الله نیازی فر در گفتگو با خبرنگار ما گفت : جلسه صلح و سازش دو طایفه با تلاش های شبانه روزی امام جمعه محترم ،فرماندار ،اعضای شورای تامین وهمراهی معتمدین، ریش سفیدان، شوراهای اسلامی حل اختلاف، دادگستری ، نیروهای انتظامی و نظامی وبزرگان طوایف شهرستان با حفظ فاصله گذاری اجتماعی ختم به خیر شد.

سرپرست دادگاه بخش موسیان ودشت عباس افزود: صلح و سازش دو طایفه موضوع بسیار مهمی بود که این نشست بخاطر آن تشکیل شده است و جا دارد از همه عزیزان که در این راستا تلاش کردند تشکر کنم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت امام جمعه محترم ، اعضای شورای تامین و معتمدین، ریش سفیدان، شوراهای اسلامی حل اختلاف، می تواند بسیاری از پرونده ها با سطح وسازش ختم به خیر شوند باید وظرفیت صلح سازش در جامعه ما نهادینه شود.

نیازی فر عنوان کرد : با هماهنگی های صورت گرفته بین بزرگان ومعتمدین طوایف مختلف در بخش ها موسیان ودشت عباس قرار شده شوارای هماهنگی صلح وسازش تشکیل وبه صورت ماهیانه به موضوعات مختلف در منطقه ورود کنند ومشکلات به صورت محلی با استفاده از ظرفیت دستگاه قضا بدون تشکیل پرونده قضایی حل وفصل شوند.

سرپرست دادگاه بخش موسیان ودشت عباس افزود: ایجاد این شورا می تواند گام مهی در راستای کاهش پرونده های ورودی به دادگستری باشد واز همه مهتر این شوار می تواند بساری از مشکلات را حل واقدمات بازدارنده بین طوایف ایجاد کند.

وی بیان داشت : انتظار است اگر مشکل یا اختلاف وجود دارد شهروندان از طریق دستگاه قضا پیگیری کنند تا موضوع از طریق قانون حل شود نه اینکه خود سرانه اقدام کنند که مشکلاتی به وجود بیاورند که باعث اختلاف بیشتر شود .

گفتنی است با تلاش نیازی فر سرپرست دادگاه بخش موسیان ودشت عباس واستفاده از ظرفیت بزرگان ومعتمدین دومین برقراری صلح و سازش بین دو طایفه مختلف در یک ماه گذشته است که چندین سال به خاطر اختلافات مختلف درگیری داشتنددر بخش موسیان دشت عباس ختم به خیر می شوند امید است مسئولان دستگاه قضا در کل استان با الگو برداری از اقدامات انجام شده زمینه کاهش پرونده ها را به دادسرها را در دستور کار خود داشته باشند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار