مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: سهمیه لاستیک ناوگان حمل و نقل عمومی باری و مسافری با هماهنگی صنعت و معدن از نیمه دوم سال ۹۷ شروع شده و براساس پیمایش ناوگان لاستیک به آنها اختصاص داده می شود و با قیمت دولتی و تاکنون حدود ۳۰ هزار حلقه بین رانندگان ایلامی توزیع شده است.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 21 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورااله دلخواه با اشاره  به آسیب ها و مشکلات ویروس کرونا در بخش حمل و نقل اظهار داشت  : بیشترین آسیب در بخش حمل و نقل بویژه حمل و نقل مسافر بود که باعث کاهش مسافر و تعطیلی ۳۰ شرکت و حدود ۶۰۰ راننده در مرز مهران گردید و  همچنان تعطیل می باشند .

وی افزود : با اقدامات و پیگیری های این اداره کل  برای به این قشر زحمت کش بیش از 650 راننده بسته حمایتی از سوی ستاد کرونای استان در نظر گرفته و تحویل آنها داده شد.

دلخواه یادآور شد : کرایه غرفه های شرکت های پایانه مرزی مهران تا فعالیت شرکت ها بخشیده شد، کارت هوشمند و کارت سلامت تا پایان تیرماه تمدید و مبلغ ۱۰ میلیون ریال از سوی دولت برای کمک به رانندگان ایلامی  در نظر گرفته شد.

وی بیان داشت از دیگر اقدامات این اداره کل برای ناوگان اتوبوسی در مرز  آزاد نمودن  آنها از سیستم شرکت ها داخلی بود که تا بازگشایی مرز مهران این عزیزان می توانند  در استان‌های دیگر فعالیت کنند .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: وام6 و12 میلیونی با سود ۱۲ درصد و باز پرداخت ۲۴ ماه برای رانندگان و شرکت های حمل ونقل آسیب دیده از ویروس کرونا در نظر گرفته شده است و تاکنون بیش دو هزار 175 راننده در این طرح   ثبت نام و به بانک های عامل معرفی شدند  و ۳۰۰ نفر نیز  تاکنون تسهیلات دریافت نمودند .
 

دلخواه با اشاره به نصب تعداد 2 هزار انواع تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی در سطح راه های استان، گفت: نصب 3 هزار تابلوی دیگر در سطح راه های استان در دست اقدام است، همچنین تعداد 40 دستگاه پل تعمیر و بازسازی شده و تعمیر و بازسازی تعداد 100 دستگاه در دست اقدام است، همچنین تعداد 4 دستگاه پل احداث شده و 5 دستگاه پل دیگر در دست احداث است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 17 نقطه پرحادثه و مستعد حادثه اصلاح شده و تا پایان سال 30 مقطع دیگر در دست اقدام است، یادآور شد: همچنین 6 کیلومتر نیوجرسی در راه های چهارخطه استان نصب و 20 کیلومتر نیوجرسی نیز در دست اقدام بوده و بیش از 1500 کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 144 هزار مسافر طی 30 هزار و 342 سفر در استان ایلام جابه جا شده است، ابراز کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در تعداد سفر 56 درصد و در تعداد مسافر 79 درصد کاهش را نشان می دهد.

دلخواه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 797 هزار و 494 تن کالا طی 43 هزار و 658 بارنامه در استان جابه جا شده است، افزود: در حال حاضر 54 شرکت در استان ایلام فعالیت دارند و در 4 ماه اول سال جاری 3 هزار و 844 حواله لاستیک برای رانندگان حمل و نقل جاده ای استان صادر شده است.

وی بیان کرد: به منظور کاهش تصادفات جاده ای بررسی شبانه روزی سامانه سپهتن،پایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسی تحت کنترل است و در این مدت نیز 525 فقره پروانه عبور ترافیکی صادر و به ۵۳ مورد تخلفات اضافه تناژ رسیدگی شده است، همچنین رسیدگی به تخلفات و ثبت در سامانه تخلفات به تعداد 242 مورد از دیگر فعالیت های این اداره کل در این مدت بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: نظارت بر عملکرد مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و صدور 1354 عدد برچسب، برنامه ریزی جهت اجرای طرح های ارتقاء ایمنی عبور و مرور شامل ایمن سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راهها، وانت بارها، عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران در سطح روستاهای استان از دیگر اقدامات این اداره کل در ۴ ماه ابتدای سال جاری بوده است.

دلخواه با اشاره به اینکه در حال حاصر ۱۸۵۲ راننده مسافری فعال و ۴۸۴۸ راننده باری فعال کار حمل مسافر و بار را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: تعداد کل ناوگان باری فعال 3037 ، تداد کل ناوگان وانت بار فعال ۶۴۵۲ و تعداد کل ناوگان مسافری فعال در سطح استان ۱۱۹۸ دستگاه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار