شهردار لومار مرکز شهرستان سیروان گفت: این شهرداری با وجود تازه تاسیس بودن قدم‌های مثبتی برای جانمایی امکانات شهری برداشته که از مهم‌ترین آنها اجرای ۴۱ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر است.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 20 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد کاظمی اظهار داشت: زیرسازی و آسفالت بلوار درویشان، بلوار شهید بهشتی، خیابان جمهوری، خیابان سیمره، خیابان امام خامنه‌ای، روکش آسفالت بوستان ولایت و روکش آسفالت خیابان معلم محله فرهنگیان تنها بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه بهسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر بوده است.

وی تاکید کرد: وسعت شهر لومار ۱۷۹ هکتار است که تاکنون ۸۶ هزار مترمربع فضای سبز ایجاد و احداث ۴۹ هکتار معابر در این شهر پیش‌بینی شده و تاکنون ۶۰ درصد آن تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در این شهر ۳۲ مترمربع است، افزود: سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ اصله نهال و یک هزار و ۷۰۰ جعبه گل فصلی با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال کاشته شده است.

شهردار لومار یادآور شد: با احداث یک واحد گلخانه و نهالستان، گل‌ها و نهال‌های مورد نیاز شهرداری در سال ۹۹ تامین و در راستای ایجاد نشاط و تفریح بین کودکان ۲ ست بازی در محله فرهنگیان و بوستان ولایت نصب شده است.

کاظمی با بیان اینکه علاوه بر اینها، برای تامین روشنایی بوستان ولایت بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: اقدامات قابل توجهی برای فضای سبز و منظر شهری در این شهر انجام شده که خروجی آن برای شهروندان قابل لمس است.

هزینه ۳۵ میلیارد ریالی برای آسفالت معابر لومار

شهردار لومار ادامه داد: در مجموع برای اجرای آسفالت معابر این شهر ۳۵ میلیارد ریال از محل بازآفرینی و سازمان شهرداری‌ها هزینه شده است.

کاظمی به سیل‌بند اجرا شده اشاره و تصریح کرد: سیل‌بند بلوار شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال و دیوار حائل بلوار درویشان نیز با صرف هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

کاظمی با بیان اینکه پارسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر جدول‌گذاری در محلات سطح شهر لومار انجام شد، یادآور شد: امسال چهار هزار متر جدول‌گذاری با صرف هزینه هشت میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی به پیاده‌رو سازی در سطح شهر لومار اشاره کرد و گفت: خط شمالی بلوار امام خمینی(ره) به میزان سه هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام و قرارداد آن تا پنج هزار مترمربع در دست اقدام است که در این راستا سه میلیارد ریال هزینه شده است.

پیشرفت ۶۰ درصدی یادمان شهدای گمنام لومار

شهردار لومار با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام لومار با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست، افزود: سال گذشته ساختمان آتش نشانی در ۲ طبقه و ۲ آشیانه به مساحت یک هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کاهش ۵۰ درصدی بدهی شهرداری لومار

وی اضافه کرد: پروژه تعریض بلوار درویشان با انعقاد ۹ تفاهمنامه با مالکان پس از سال‌ها انجام و سال گذشته با انضباط مالی که ایجاد شد، بدهی‌های شهرداری به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و حقوق و مزایای کارکنان بروز شده است.

وی با اشاره به اینکه بدهی‌های شهرداری به دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات پرداخت شده است، گفت: بدهی‌های شهرداری به تامین اجتماعی تقسیط و در حال پرداخت است و طلب اداره امور مالیاتی از شهرداری نیز از طریق اوراق تسویه تهاتر شده است.

شهردار لومار با بیان اینکه بودجه داخلی این شهرداری در حوزه منابع داخلی ۶۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این دستگاه در حال حاضر محکومیت قضایی ندارد.

کاظمی به برنامه های این شهرداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: تکمیل بلوار امام خمینی(ره) شامل موزائیک فرش ، فضای سبز و تامین روشنایی و احداث سیلبند محله رنگینی شامل جدول گذاری به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر ، موزائیک فرش به میزان پنج هزار متر مربع و تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام و همچنین زیرسازی معابر به میزان ۳۰ هزار متر مربع و نصب شهربازی و ست ورزشی در محلات و جذب قیر رایگان از محل بازآفرینی و آسفالت معابر مهم ترین برنامه های این دستگاه خدمات رسان در شهر لومار است.

ماشین‌آلات شهرداری لومار مستهلک است

وی نداشتن درآمد پایدار را مهم‌ترین چالش پیش‌روی شهرداری‌های مناطق کوچک و توسعه‌نیافته عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات شهرداری لومار مستهلک بودن ماشین‌آلات شهرداری است که امیدواریم با تخصیص ماشین‌آلات جدید به شهرداری بخشی از مشکلات مرتفع شود.

وی ادامه داد: شهرداری لومار با نقش فعال در ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا بیش از ۲۴ مرحله اقدام به ضدعفونی شهر کرده است.

جذب ۲۵ میلیارد ریال کمک خیرین برای شهرداری لومار

رییس شورای اسلامی شهر لومار نیز به جذب اعتبارات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده در مرکز کشور و خیرین بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای شهرداری لومار جذب شد و در سال جاری نیز برای این مهم قول‌های مساعدی گرفتیم که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

ناصر مرادی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های زیادی با مردم برای تعریض خیابان‌ها و معابر به تصویب شورای شهر لومار رسیده است، افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده در نظر است افرادیکه دارای تمکن مالی هستند در اجرای عمران شهری، شهرداری را یاری کنند.

وی از ایجاد هماهنگی بین مردم و شهرداری و ادارات مختلف در راستای توسعه شهرستان و رفع مشکلات مردم خبر داد و تصریح کرد: استقرار بیش از پنج دستگاه اجرایی برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم در شهرداری لومار با موافقت شورای شهر انجام شده است.

مرادی افزود: شورای اسلامی شهر لومار بدور از گرایشات سیاسی و با همدلی در صدد رفع مشکلات شهروندان هستند و با انتخاب شهردار بومی و کاردان تلاش خواهند کرد که لومار را به جایگاه واقعی خود برسانند.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، ۲ بخش، چهار دهستان و ۵۸ روستا و در فاصله ۶۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

این شهرستان در مجموع ۶۸ هزار هکتار گستره دارد که از این مقدار بیش از ۶۰ هزار هکتار عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، شهرستان سیروان با ۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر معادل ۲.۵ درصد جمعیت استان ایلام، کمترین جمعیت را در بین شهرستان‌های استان دارد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار