مشکلات و محدوديت هاي حوزه آب استان در جلسه هم اندیشی با نماينده حوزه شمالي استان در مجلس شوراي اسلامي بررسی شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 20 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علي اكبر بسطامي نماینده مردم حوزه شمالي استان ايلام در مجلس با اشاره به ديدار و جلسه هم انديشي با مديران كل استان ، گفت: رصد مشکلات مردم در حوزه انتخابیه و چالش هایی که با آن درگیر هستند، را بررسی خواهم كرد.

وی افزود: جلسات مستمری با اقشار مختلف مردم جهت استماع مشکلات آنها و رسیدگی به مطالبات آنها با نمایندگان مجلس برگزار می شود.علاوه بر اینها، شرکت در جلسات بررسی استانی و شهرستانی از برنامه‌ریزی نمایندگان برای استان است.

پوراحمد مديرعامل شركت آب منطقه اي ايلام نيز ضمن بیان محدودیتها و تناقضات قانونی در حوزه آب؛ گزارشي از عملكرد شركت آب منطقه اي ايلام ارائه نمود .

وي گفت : برابر قانون توزیع عادلانه آب شرکت های آب منطقه ای متولی حفاظت وصیانت از منابع آب ، اعم از سطحی و زیرزمینی و هر منبع آبی شامل دریاچه ها ، تالاب ها و رودخانه ها و... هستند.در راستای صیانت و حفاظت از این منابع ارزشمند جلسات شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست جناب آقای استاندارو با حضور مدیران ذیربط بصورت مستمر برگزار می گردد و تاکنون نتایج بسیار مثتبی هم بهمراه داشته است .

پوراحمد ادامه داد : یکی دیگر از وظایف مهم شرکت های آب منطقه ای که با همکاری سایر دستگاههای ذیربط میسر خواهد بودحفاظت و صیانت از مسیل هاو رودخانه هاست که متاسفانه در سنوات گذشته به حریم وبستر برخی از این رودخانه ها تجاوز شده است که این موضوع توان آبگذری رودخانه را محدود میکند و در زمان سیلاب موجب خسارت میشود .این موضوع هم در جلسات شورای حفاظت مطرح شد که برای آزاد سازی و جلوگیری از تعرض به رودخانه ها همکاری نمايندگان محترم مردم در مجلس و همه دستگاههای متولی و ذیربط را می طلبد که جا دارد در این خصوص از دستگاه قضا، دادستان های محترم و ریاست کل دادگستری استان کمال تشکر را داشته باشم که انصافاً همکاری بسیار خوبی با ما در این زمینه دارند.

در ادامه پوراحمد پیگیری در راستای تقنین قوانین مورد نیاز، حذف و اصلاح قوانین مزاحم و متناقض در بخش آب را خواستار شد و علی اکبر بسطامی نماینده مردم حوزه شمال استان در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت سایر همکاران در مجلس شورای اسلامی گامهای مثبتی در این خصوص برداشته خواهد شد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار