مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در سه ماهه نخست امسال ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری ایلام تصویب شد.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 18 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: همچنین در سه ماهه نخست امسال پنج موافقت اصولی طرح های گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰ نفر صادر شده است.

وی افزود: ۲ طرح بوم گردی و مجتمع گردشگری و تالار در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب و ۲ فقره پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در ایلام صادر شده است.

شنبه زاده یادآور شد: در این بازه زمانی همچنین ۴۵ بازدید از طرح های گردشگری و بوم گردی در حال ساخت، صورت گرفته و ۱۵ میلیارد ریال نیز به طرح های گردشگری پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیز ۱۴ پرونده تاریخی، پنج پرونده معنوی و چهار پرونده طبیعی در حال تهیه برای ثبت ملی هستند.

شنبه زاده افزود: در سه ماهه نخست امسال همچنین در این حوزه بناهای مهم تاریخی، پایگاه های حفاظتی پژوهشی، اشیاء تاریخی مرمت، ساماندهی و آماده سازی شدند.

وی یادآور شد: در حوزه صنایع دستی سه فقره پروانه تولید کارگاهی، سه فقره جواز تاسیس کارگاهی، ۷۱ فقره پروانه تولید انفرادی و ۲ فقره کارت شناسایی صادر شد.

شنبه زاده اضافه کرد: ۲ کارگاه صنایع دستی و گالری دائمی گلیم نقش برجسته در روز جهانی صنایع دستی افتتاح شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری اضافه کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا بازدیدهای مشترک نظارتی بصورت شبانه روزی تشدید و گندزدایی و ضدعفونی ادرات تابعه و موزه ها و محل جاذبه های شاخص صورت گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: طی این مدت مسدود سازی جاده ها و مسیرهای دسترسی به اماکن تاریخی و گردشگری استان با همکاری نیروهای انتظامی انجام شد.

شنبه زاده اظهار داشت: تمام برنامه های فرهنگی و برنامه های با موضوع نوروزگاه ها و ورود تورهای گردشگری به استان لغو شدند و سه مورد خانه مسافر و چهار سفره خانه سنتی غیر مجاز پلمپ شدند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار