مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ؛
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و اشتغال روستایی و فراگیر به طرح‌های گردشگری ایلام پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 15 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: در بخش سرمایه‌گذاری همچنین ۴۵ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته سه هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بخش خصوصی برای تاسیسات گردشگری ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

شنبه‌زاده یادآور شد: همچنین در حوزه گردشگری ۵۷ پروانه بهره‌برداری شامل دفاتر خدماتی مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌مسافر و سفره‌خانه سنتی صادر شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس پروانه‌های صادر شده در حوزه گردشگری برای ۲۲۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

۱۵۴ هزار و ۶۱۶ مسافر داخلی در ایلام اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار داشت: سال گذشته ۱۵۴ هزار و ۶۱۶ مسافر داخلی و ۹ هزار و ۸۶۳ مسافر خارجی در مراکز اقامتی و پذیرایی استان اقامت کردند.

شنبه‌زاده افزود: ۲ هزار و ۱۱۴ بازدید از تاسیسات گردشگری ایلام صورت گرفت که از این تعداد ۱۸ مورد تشویق، ۲۵۱ مورد تذکر و ۱۱ مورد اخطار بوده است.

وی یادآور شد: همچنین ۱۹ دوره آموزشی شامل توانمندسازی نیروهای تاسیسات گردشگری برگزار و ۴۵۰ قلم بروشور، کتابچه، پوستر، کارت پستال، نقشه و سی‌دی چاپ شده است.

۱۷ میلیارد ریال اعتبار به حوزه صنایع دستی ایلام پرداخت شد

شنبه‌زاده گفت: ۱۷ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال تسهیلات در بخش صنایع‌دستی به ۸۹ طرح مستقل، ۱۳ طرح پشتیبانی، ۱۰ طرح روستایی و یک طرح فراگیر پرداخت شده است.

وی افزود: برای یک هزار و ۲۰۶ نفر حاصل از صدور پروانه تولید انفرادی، جواز تاسیس کارگاه و پروانه تولید کارگاهی، اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: ۴۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی از بیمه هنرمندان تامین اجتماعی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۲۳ نفر بیمه صنایع‌دستی و ۱۷ نفر بیمه روستایی شدند.

وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته استان ایلام در حوزه صنایع‌دستی نشان جغرافیایی صنایع دستی در ۲ رشته نمد مالی و چیت بافی و نشان ملی مرغوبیت کالا در چهار رشته حصیربافی و گلیم ساده را دریافت کرد.

شنبه‌زاده با بیان اینکه این حوزه در ۱۰ نمایشگاه استانی، چهار نمایشگاه کشوری و یک نمایشگاه بین‌المللی حضور داشته است، گفت: ۸۱۸ فقره پروانه تولید انفرادی  و ۳۰ فقره پروانه تولید کارگاهی برای فعالیت صنایع دستی صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته ۲۹ نمایشگاه موقت صنایع دستی در نوروز، دهه فجر، اربعین و شب یلدا در استان برگزار و سه فروشگاه روستایی بصورت کانکس در روستاهای هدف استان ایجاد شد.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار