رئیس اتحادیه صنف خیاطان ایلام خیاطی در استان را جزء رسته‌های در حال انقراض خواند و گفت: خیاطی شغل کم درآمدی است و جوانان رغبتی به فعالیت در این رسته شغلی ندارند.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 15 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عباس رحیم‌زادگان اظهار کرد: جوانان جویای شغل سعی می‌کنند در ر سته‌های شغلی پر درآمد شاغل باشند تا خیاطی و پس از این نسل، خیاطی به شکل تک‌دوزی در ایلام از بین می‌رود، برای جلوگیری از این اتفاق دولت باید وارد شود و کمک کند.

وی با بیان اینکه چند نفر از خیاطان خوب و نامدار ایلام در ماه‌های اخیر به دلیل کمبود کار و درآمد شغل خود را کنار گذاشته و بیکار شده‌اند، خاطرنشان کرد: اجرت کار خیاطی در ایلام بسیار پایین‌تر از استان‌های دیگر و حتی استان‌های همجوار است به عنوان مثال اجرت دوخت یک دست کت و شلوار در ایلام هم اکنون 280 هزار تومان است در حالی که دو سال پیش این اجرت در استان همدان 420 هزار تومان و در تهران بین 600 هزار تا یک میلیون تومان است.

رحیم‌زادگان با بیان اینکه نرخ خیاطی ما در حال حاضر ارزان‌ترین نرخ در کل کشور است، افزود: خیاطی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است و بنا شد سن بازنشستگی آن 20سال کار باشد اما متأسفانه پذیرفته نشد.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان ایلام تصریح کرد: این اتحادیه هم اکنون 500 عضو دارد که از این تعداد 150 نفر در بخش خیاطی مردانه و 250 نفر در بخش خیاطی زنانه فعال هستند و بقیه هم در سایر رسته‌های تحت پوشش این اتحادیه فعالیت می‌کنند.

وی از بخش دولتی استان نیز گلایه کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و ادرات استان اگر خرید دارند باید از طریق اتحادیه اقدام کنند اما آنها اغلب لباس مورد نیاز را از استان‌های دیگر تهیه می‌کنند و این هم ضربه‌ای به صنف خیاطان است./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار