استاندار ایلام؛
استاندار ایلام از عدم جذب به موقع تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا در ایلام انتقاد کرد و گفت: مدیران استان برای جذب این اعتبارات یک هفته فرصت دارند.
کد خبر: ۸۷۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی  اظهار کرد: وارد فاز تسهیلات توسعه روستایی در استان شده‌ایم و از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درخواست داریم که در جذب مطلوب این تسهیلات به موقع اقدام کنند.

وی ادامه داد: امسال عدد مناسبی برای تسهیلات روستایی استان اختصاص یافته است و در سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری نیز به خاطر جذب مطلوب تسهیلات روستایی در مرحله اول ۱۶۵ میلیارد تومان دیگر مازاد بر سهم استان تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافته است.

وی در ادامه از مدیران استان خواست با رفع بروکراسی اداری و موانع پیش رو، با تعریف پروژه‌های توجیه دار و با ایجاد پروژه‌های بی نام راه را برای اشتغال جوانان در استفاده از تسهیلات اشتغالزایی هموار سازند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه کرونا خسارت زیادی در حوزه‌های مختلف به استان وارد کرده است، افزود: عدم جذب به موقع تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: برای هشت هزار و ۸۶ واحد خسارت دیده از کرونا در استان بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده و تاکنون برای دو هزار و ۵۹۷ واحد ثبت نامی یک میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نتوانسته‌اند این کمک‌ها را به موقع جذب کنند، افزود: مدیران مربوطه فقط یک هفته فرصت دارند این تسهیلات را جذب کنند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: یکشنبه آینده در این خصوص جمع بندی خواهیم داشت و قصور در عدم جذب تسهیلات به هیچ عنوان از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.

وی در خصوص آسیب دیدگان از کرونا که فاقد کد بیمه‌ای هستند، گفت: حجم عظیمی از واحدهای فاقد کد بیمه در استان وجود دارد که در شرایط کنونی آسیب دیده‌اند و مشمول این طرح نمی‌شوند که با رایزنی‌های انجام شده قرار شده تسهیلات مربوط به این قشر نیز اعطا شود./ع

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار