استاندار ایلام:
استاندار ایلام با اشاره به ابتلای ۲۰۰ نفر در یک مراسم عروسی، گفت: این مراسمات در این روزها به عاملی در جهت قتل عام مردم تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 12 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست کار ویژه مرز استان ایلام اظهار داشت: در این راستا در ستاد کرونا مصوب شد با چنین تجمعاتی با هر عنوانی که منجر به تشدید بیماری کرونا شود، قاطعانه برخورد شود.

با اشاره به وضعیت قرمز بیشتر شهرستان های استان در روزهای گذشته یادآور شد: پیروزی بر کرونا در گرو احساس مسوولیت عموم افراد جامعه است.

وی تاکید کرد: ظرف چند روز گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و هزینه های زیادی از بعد جانی و مالی بر استان وارد شد.

استاندار ایلام با فاجعه خواندن ۲۲۰ ابتلا و هفت فوتی در طول یک شبانه روز در استان، تاکید کرد: بسیار اصرار، خواهش و مصوب کردیم و به هر راهی که ممکن بود متوسل شدیم که مردم در این شرایط در اجتماعات حضور نیایند، مراسمات عزا و شادی را به تاخیر بیاندازند و سفر نروند اما برخی جور دیگری عمل کردند و با تشکیل اجتماعات و مراسمات هم جان خود و هم جان دیگران به خطر انداختند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر مسئولیت پذیری اجتماعی آحاد مختلف جامعه در این شرایط حساس، افرود: افرادی که آگاهانه با وجود داشتن علامت بیماری کرونا در جامعه، اداره و خانواده حضور می یابند و بیماری کرونا را انتقال می دهند و جان مردم را به خطر می اندازند، بدانند که مرتکب جنایت می شوند.

وی در مورد ابتلای بالای کارمندان نیز هشدار داد و گفت: هرکس کوچکترین علامت شبیه به کرونا از قبیل سرفه، تب و لرز، علائم سرماخوردگی و سردرد دارد، سر کار نیاید و مدیران حتما به او مرخصی بدهند در غیر اینصورت مدیر مربوطه و فرد بیمار، مسئول به خطر انداختن جان دیگر کارمندان هستند.

وی ادامه داد: مدیران با افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، زنان باردار و دارای فرزند شیر خوار و افراد مسن به طرق مختلف از جمله مرخصی و دورکاری همکاری کنند که در محل کار حضور نیابند.

استاندار ایلام گفت: بازارچه هلاله شمالی که از مطالبات مهم استان است در شورای ساماندهی مبادلات مرزی مصوب و برای تصویب به دولت می رود که با انجام این مهم موفق به کسب مجوز برای سه بازارچه چیلات، چنگوله و هلاله شمالی خواهیم شد و این می تواند یک خبر خوب برای مردم استان و نوید دهنده روزهای خوب فراروی تجارت و بازرگانی استان باشد.

وی با اشاره به دیدارهای خود در مرکز با مسئولان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری خواستار پیگیری توافقات حاصله توسط مسئولان مربوطه در استان شد و افزود: در رایزنی های مختلف موفق شده ایم اعتبارات خوبی برای استان اختصاص دهیم از جمله ۱۰۰ میلیارد تومان جهت بدهکاری به پیمانکاران استان تخصیص خورده است که لازم است دستگاه های متولی تا هفته آینده در جهت پرداخت مطالبات آنان اقدام کنند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار