مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام؛
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت:تامین زیر ساخت های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، رفاهی و خدماتی از مهمترین اولویت های دولت در روستاها است.
کد خبر: ۸۷۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 11 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حبیب الله محبی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در رفع کمبودهای زیرساختی در مناطق روستایی خدمات ارزنده ای ارائه داده است، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۴۱ طرح(۳۹ پروژه اجرایی، ۲ پروژه مطالعاتی) برای بهبود زیرساخت های رفاهی روستاهای این بخش از جمله زیرسازی، آسفالت و اجرای طرح های هادی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به سیل فرودین ماه سال گذشته یادآور شد: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل ‌زدگان تاکنون ۶۴۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

محبی اضافه کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون۱۳ هزار و ۸۲۳ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان ۱۲ هزار و ۷۸۰ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

محبی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری در استان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۵۹ مورد آواربرداری، ۲ هزار و ۱۳۳ مورد پی کنی ساختمان، ۲ هزار و ۱۰۹ واحد فونداسیون، ۲ هزار و ۳۲ مورد دیوار چینی و ۲ هزار و هشت واحد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار