مدیرکل امور مالیاتی ایلام ؛
مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی برون سپاری شده و مودیان مالیاتی برای پرداخت این مالیات نیازی به مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی ندارند.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 11 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید کریمی اظهار داشت: با همکاری مطلوب سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک و کانون سردفتران و دفتریاران، از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در تمام شهرهای کشور از جمله ایلام و شهرستان های تابعه عملیات برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه های رسمی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان صدور گواهی الکترونیک برای معاملات قطعی و قطعی رهنی املاک مسکونی دارای پایان کار فراهم شده است، افزود: پس از ثبت استعلام الکترونیک دفترخانه ها، مالیات نقل و انتقال به صورت برخط توسط سامانه محاسبه و اطلاعات قبض مالیاتی به صورت الکترونیکی به دفتر خانه اسناد رسمی ارسال می شود.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: بدین ترتیب مودی می تواند از طریق دفترخانه برای پرداخت مالیات اقدام نماید و پس از اعلام وصول بانک عامل، گواهی مالیاتی صادر می شود که سه ماه دارای اعتبار و چنانچه انجام نشود استعلام مجدد ضروری است.

کریمی با تاکید بر اینکه با ایجاد زیرساخت های لازم مراحل بعدی این طرح تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرایی خواهد شد، گفت: این اقدام با توجه به شرایط حساس ناشی از شیوع بیماری کرونا، به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم، در جهت حفظ سلامتی عمومی جامعه و با هدف توسعه دولت الکترونیک اجرایی شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار