رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان، گفت: در سه ماهه اول سال جاری حدود 86 هزار راس گوسفند و بز در روستاهای شهرستان ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 09 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛فارس جناغ رئیس گفت: در سه ماهه اول سال جاری حدود 86 هزار راس گوسفند و بز در روستاهای شهرستان ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.

وی با اشاره به انجام مراقبت فعال بیماری‌های تب برفکی، شاربن و لمپی اسکین در این شهرستان، افزود: همچنین در این مدت 2 هزار و 326 راس گاو و گوساله نیز در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی ایوان بیان داشت: در مجموع تعداد 367 هزار و 402 راس دام علیه بیماری‌های آنتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، تب برفکی توسط اکیپ واکسیناسیون بخش خصوصی واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار 1333 راس دام سبک و 107 راس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، بازرسی و نمونه گیری مرتب ماهیانه از گاوداری‌های شهرستان جهت انجام آزمایشات میکروبی، تقلبات شیر و همچنین بازرسی ماهیانه و نمونه گیری مرتب از کارخانه خوراک دام و طیور جهت انجام آزمایشات میکروبی و قارچی از دیگر اقدامات این شبکه دامپزشکی است.

جناغ در پایان با اشاه به نظارت های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی‌ها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و سایر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، افزود: در مدت مذکور 150 مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار