استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به نرخ تورم سالیانه استان نیز گفت: در تورم سالیانه همچنان ایلام وضعیت خوبی ندارد اما در مجموع روند روبه کاهشی در این شاخص نسبت به گذشته داشته‌ایم به طوری که استان ایلام با نرخ ۳۳ درصد تورم سالیانه ۲.۸ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته این در حالی است که میانگین نرخ تورم سالیانه کشور در خرداد ماه تنها ۰.۲ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 08 July 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی  گفت: در عین وجود فقر و تحت پوشش بودن بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان، اما توان و قدرت خرید مردم بالا است.

وی افزود: البته یکی از دلایل افزایش تورم هم می‌تواند بالا بودن عرضه و تقاضا و توان بالای خرید مردم باشد.

استاندار ایلام اظهار کرد: درمجموع روند روبه رشدی در اغلب حوزه‌های استان وجود دارد اما در این مسیر شتاب همه دستگاه‌ها یکسان نیست، لذا هماهنگی بیشتر برای رشد استان ضروری است.

وی با اشاره به نرخ تورم سالیانه استان نیز گفت: در تورم سالیانه همچنان ایلام وضعیت خوبی ندارد اما در مجموع روند روبه کاهشی در این شاخص نسبت به گذشته داشته‌ایم به طوری که استان ایلام با نرخ ۳۳ درصد تورم سالیانه ۲.۸ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته این در حالی است که میانگین نرخ تورم سالیانه کشور در خرداد ماه تنها ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران تورم ماهانه استان با نرخ ۱.۸ درصد در خرداد ماه امسال نسبت به ماه گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این درحالی است که میانگین تورم ماهانه کشور در خرداد ماه ۲ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش داشته است به عبارتی استان ایلام در تورم ماهیانه نسبت به میانگین کشوری ۱.۱ درصد کاهش بیشتر داشته و در رتبه ۱۶ تورم ماهیانه کشور قرار گرفته است.

استاندار ایلام در ادامه نرخ تورم نقطه به نقطه استان در خردادماه سال جاری ۲۳ درصد اعلام کرد و گفت: اگر چه در این شاخص نسبت به گذشته ۰.۷ درصد رشد داشته‌ایم اما این میزان به نسبت افزایش تورم نقطه به نقطه کشور که ۱.۵ درصد بوده، رشد کمتری تجربه کرده است.

وی در ادامه یکی از مزیت‌های مهم و بزرگ استان وجود ظرفیت و پتانسیل بالا در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: با توجه به قدمت بالای تاریخی استان، وجود فرهنگ غنی بومی و محلی، وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، آب و هوای خوب، منابع سرشار خدادادی، یادمان‌های ۸ سال دفاع مقدس و مقوله اربعین و … اما متاسفانه تاکنون از این ظرفیت‌های بی نظیر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به خوبی استفاده نشده است.

استاندار ایلام در پایان خواستار تحرک بیشتر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان شد و گفت: به رغم همه ظرفیت‌ها در مباحث گردشگری با استان‌های دیگر حتی استان‌های همسایه خیلی فاصله داریم./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار