معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از ارسال بیش از صد اثر به نخستین جایزه ادبی کردی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 09 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛یونس قیطانی اظهار کرد: وصول بیش از صد اثر مکتوب در حوزه های زبان شناسی، پژوهش های ادبی، شعر کودک و نوجوان و شعر بزرگسال؛ گنجینه ای ارزشمند برای مستند سازی، تثبیت و پاسداشت جایگاه نافذ، گسترده و ریشه دار فرهنگ و زبان کُردی به عنوان اصلی ترین وظیفه و ماموریت این جایزه ادبی، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه فراوانی تولید آثار به زبان کُردی ایلامی (جنوبی)، به اندازه ای اقناع کننده بود و به نوعی از لحاظ منطقی به حد نصابی رسیده است که شایسته ی برگزاری جایزه ادبی در بخش های مختلف باشد، گفت: آفرینش مجموعه‌های شعری و به ویژه اخیرا رمان های کُردی در کنار شعر کودک پشتوانه ی مناسبی برای برگزاری این برنامه است که امیدواریم باعث تعالی فرهنگی و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان نسبت به زبان مادری و هنجار های ارزشمند زبانی شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: آثار وصولی در مرحله شروع فرایند داوری هستند و ترکیب داوران نیز، استانی و فرا استانی و از اساتید توانمند کشوری و به ویژه مناطق و استان های کُردنشین کشور است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: امیدواریم شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا به ما این اجازه را بدهد که اختتامیه‌ی نخستین دوره را به صورت حضوری برگزار کنیم اما اگر این شرایط فراهم نشد تنها با حضور برگزیدگان و داوران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از برگزیدگان تجلیل خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار