سارا فلاحی در این جلسه بر یک نکته مهم انگشت گذاشت که بدلیل اهمیت ونقش این نکته در گشایش موضوع مدیریت نفت وگاز غرب کشور بعنوان مطالبه دیرینه نخبگان وتحصیلکردگان استان ایلام ،می توان آن را شاه بیت موضوعات مطرح شده وپیگیری های صورت گرفته در حوزه نفت وگاز نام نهاد .
کد خبر: ۸۷۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 07 July 2020

تابناک ایلام::استان ایلام با برخورداری از 4درصد نفت و 11درصد گاز کشور در مجموع رتبه چهارم در ذخایر نفتی ودوم منابع گازی کشور را به خود اختصاص داده است . با این وجود این استان از حیث شکاف توسعه ای با فاصله ای چشمگیر از مناطق توسعه یافته کشور عقب مانده است.

در حالی که این سالها  سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه نفت ،گاز وپتروشیمی استان انجام گرفته است ،اما واقعیت تلخی که مردم استان با آن روبرو هستند ،کوچک شدن سفره های آنان ،بیکاری جوانان تحصیلکرده و واگذاری مشاغل پست ودون شان از سوی شرکتهای نفت وگاز به فرزندان این سامان است .

بدون شک چنانچه امور بر مبنای توجه واقعی به این استان نفت وگاز خیز وبراساس عدالت پیش می رفت ،امروزه می بایست بخش اعظمی از منابع حاصل از اکتشاف ،بهره برداری و فروش این منابع در راستای رفع مشکلات ومعضلات گوناگون این استان وبهبود زیر ساخت های آن هزینه می شد ،به گونه ای که مردم استان به صورت ملموس آثار ورود ارزش افزوده های  ناشی از این منابع سرشار را بر روی سفره هایشان احساس می کردند.

اما با وجود فراهم بودن تمامی شرایط ،بدلیل برخی ساختارهای غلط طراحی شده در حوزه توزیع دفاتر نفت وگاز منطقه ای ،قرار گرفتن استان نفت خیز ایلام در ذیل مدیریت نفت وگاز غرب کشور در شهر کرمانشاه ،این سالها اجحاف فروانی در حق مردم استان وجوانان تحصیلکرده اش را شاهد بوده ایم .

بی گمان اگر مدیریت این منابع سرشار در اختیار فرزندان این دیار قرار داشت ،این حجم از گسل توسعه ای و عقب ماندگی همه جانبه را دراستان شاهد نبودیم ،اما مع الاسف بدلیل تفوق نگاههای مسموم تبعیض آلود، منافع استان قربانی منفعت طلبی های وزیر نفت و اقدامات کاملا بیگانه با خواست و مطالبه مردم استان در دفتر نفت وگاز غرب کشور شده است .

با این وجود سالهاست نمایندگان استان ایلام در ادوار گذشته بدنبال آدرس غلط انتقال دفتر نفت وگاز غرب کشور از کرمانشاه به ایلام ،یک مسیر نادرست وناشدنی را پی گرفته که بدلیل موانع قانونی موجود در تغییر ساختارهای اداری واجرایی وزارت نفت ،تاکنون پیگیری ها برای تحقق این مطالبه به سرانجام نرسیده است ،اینجاست که می توان منشاء این آدرس غلط و اهداف مستتر در آن را به خوبی درک کرد.

اما دو روز پیش در جلسه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت نفت ،موضوعات بسیار مهمی مطرح شد که در صورت عملیاتی شدن حتی بخشی از انها می توان به آینده جهش توسعه ای متاثر از اقدامات مثبت آتی در حوزه نفت وگاز استان امیدوار بود .

سارا فلاحی در این جلسه بر یک نکته مهم انگشت گذاشت که بدلیل اهمیت ونقش این نکته در گشایش موضوع مدیریت نفت وگاز غرب کشور بعنوان مطالبه دیرینه نخبگان وتحصیلکردگان استان ایلام ،می توان آن را شاه بیت موضوعات مطرح شده وپیگیری های صورت گرفته در حوزه نفت وگاز نام نهاد .

صرفنظر از سایر موضوعات مطرح شده از سوی سارا فلاحی وعلی اکبر بسطامی که اتفاقا تمامی آنها در زمره مطالبات واقعی مردم استان قرار دارند ،تاکید بر موضوع تاسیس دفتر نفت وگاز مستقل در ایلام را می توان همان آدرس واقعی عنوان کرد که سالهاست از سوی مسئولین وزارت نفت ومدیران نفت وگاز غرب کشور به منظور فرسایشی شدن پیگیری نمایندگان ادوار استان و عدم حصول نتیجه مورد انتظار، پنهان نگه داشته شده است .

سارا فلاحی در این جلسه با طرح این موضوع مهم وعلمی که "یکی از مطالبات مردم استان ایلام جدا شدن سهم نفت و گاز آن در شرکت نفت و گاز غرب کشور و تداوم کار آن در قالب یک شرکت مجزاست چون در شرایط کنونی ما سهمی از مدیریت آن نداریم."بر نکته ای انگشت گذاشت که سالهاست بعنوان یک حلقه مفقوده در مسیر انتقال دفتر نفت وگاز غرب کشور قرار داشته است .

بدیهی است چاره اندیشی درست ،علمی ومنطقی و یافتن موانع پیشبرد امور توسعه ای استان به خودی خود گامی روبه جلو برای برداشتن موانع توسعه ای قلمداد شده و حرکت دراین مسیر درست بعنوان خواست مردم استان وپرهیز از قرار گرفتن در مسیر تندباد نزاع های سیاسی می تواند استان را به توسعه یک گام نزدیکتر نماید .

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
الیاس
|
United States
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
با سلام. امیدواریم موضوع تاسیس دفتر مستقل نفت و گاز ایلام به صورت جدی پیگیری شود. در ساختار فعلی متاسفانه مدیران به صورت تبعیض آمیز مانع ارتقای شغلی فرزندان استان ایلام می‌شوند. درد و دل پرسنل ایلامی نفت و گاز غرب خود یک شاهنامه است!
در داخل خاک استان خودمون هم در حقمون ستم میشه. اکثر مدیران فعلی نفت و گاز غرب افرادی نالایق هستن که صرفا به خاطر کرمانشاهی بودن در راس قدرت قرار داده شده اند ( چه در مناطق عملیاتی و چه در ستاد)
نفرت این جماعت از پرسنل ایلامی چیزی نیست که بشه پنهانش کرد! تبعیض و حق کشی و ایجاد کردن حاشیه برای ایلامیها و تحت فشار قرار دادن آنها در نهایت منجر به انتقالی گرفتن از این شرکت می‌شود. خیل عظیم ایلامیهایی که از شرکت نفت و گاز غرب انتقالی می‌گیرند موید این موضوع است!
نفت شهر هزار بشکه ای شان ارزانی خودشان ما هم 250 هزار بشکه خودمان را مدیریت خواهیم کرد
آرش
|
United States
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تا مدیریت نفت ایلام در کرمانشاه باشه آش همین آش و کاسه همین کاسه ست!
از خانم دکتر فلاحی و آقای بسطامی خواهش میکنیم بیان تنگ بیجار و چشمه خوش ببینن چه حق خوری هایی که در حق ایلامیها نمیشه
هر چی سمت راستیه با لابی گری و کثافت کاری دست کرمانشاهیهاست. سمت به بچه های ایلام نمیدن از ایلامیها متنفرن!
در روز روشن ظلم میکنن همین سال 98 6 نفر از پرسنل ایلامی نفت و گاز غرب از این شرکت رفتن چون هیچ آینده ای نداشتن حالا اگه یک نفر از کرمانشاهیا از تنگ بیجار انتقالی گرفت اونوقت شرطه!
کارمند بیسواد اونا رئیس واحد و رئیس بهره برداری و رئیس حراست و رئیس منطقه و رئیس مخابرات و... میشه کارمند نخبه ایلامی بعد 12 سال هنوز رو سمت بدو استخدامیشه!
اینجا قانونی وجود نداره یه سری افراد از زمان احداث تنگ بیجار از کرمانشاه پا شدن اومدن کنگر خوردن و لنگر انداختن والا هیچ سواد و تخصصیم ندارن! لازم باشه میتونم اسم ببرم از اون نابغه هاشون که فرق دست چپ و راستشون رو نمیدونن ولی رئیس یه واحد شدن!!! لازم باشه با مشخصات دقیق میگم!
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
تا وقتی بیژن خان زنگنه زنده باشه این دفتر ایلام بیا نیست و نمایندگان زور بیخود میزنن .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار