رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان؛
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: افزایش آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان بسیار نگران کننده است و از هر ۱۱ مورد تست کرونا هشت مورد آن مثبت است.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 06 July 2020

به گزارش تابناک ایلام  ؛ علی نیکونهاد  در جلسه ستاد کرونای شهرستان آبدانان اظهار کرد: عدم رعایت دستورالعمل ها و موازین بهداشتی توسط مردم و شرکت در مراسم عزا و شادی آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان را به نقطه اوج رسانده و زنگ خطر به صدا درآمده است.

وی از ابتلای ۱۸ نفر از پرسنل پزشکی و پرستاری این شهرستان به کرونا خبر داد و افزود: آمار بالا و بی سابقه بیماران کرونایی و پنج برابر شدن تعداد مراجعه روزانه به‌ مراکز بهداشتی درمانی، پزشکان، پرستاران و نیروهای اداری و خدماتی را خسته و کم توان کرده است.

وی یادآور شد: نیروهای پزشکی و پرستاری بخش های خصوصی نیز حاضر نیستند با مراکز دولتی همکاری‌ کنند و یا به استخدام قراردادی در این مراکز دربیایند بطوریکه این موضوع، متولیان امر سلامت را بخاطر مشکلات آینده نگران کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان با تاکید بر ممنوعیت کامل همه تجمعات در شهرستان اضافه کرد: در یک عروسی در آبدانان، هفت نفر از اعضای خانواده داماد که عروس و داماد نیز جزو آنان بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند.

فرماندار آبدانان نیز گفت: هم اکنون‌ شهرستان آبدانان از نظر بیماری کرونا در جایگاه دوم استان بعد از ایلام قرار دارد.

سیروس مرادحاصلی‌ از افزایش بیماران بستری و بدحال آبدانان خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۲ نفر از بیماران‌ کرونایی این شهرستان در مراکز درمانی استان بستری هستند.

استان ایلام طی روزهای گذشته در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و ۹۰ درصد جمعیت این استان در منطقه قرمز قرار دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار