سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: آیین بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر سال ۶۰ و .
کد خبر: ۸۶۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 26 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام علی چراغی پور  افزود: این آیین ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه هفتم تیرماه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان در محل حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر امام جمعه ایلام به عنوان برنامه شاخص هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این آیین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور تعداد محدودی از مسوولان و مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، ادامه داد : نامگذاری این هفته به دلیل وقوع حوادث ماندگاری است که از سوی نظام استکباری به ویژه آمریکای جهانخوار بر ضد جمهوری اسلامی و ملت ایران انجام شده است.

وی اظهار کرد : بنابراین از ششم تا دوازدهم تیرماه بعنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف روشنگری جامعه درباره سیاست‌های خصمانه و طاغوت اعظم زمان نامگذاری شد ه است.

چراغی پور با بیان اینکه ویژه برنامه هایی به همین منظور اجرا خواهد شد، گفت: این برنامه ها با شعار محوری آمریکا، مظهر کشتار، نژادپرستی، استثمار جهانی منفورترین دولت ناقض حقوق بشر در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری برنامه ها در این هفته را روشنگری افکار عمومی در خصوص جنایات آمریکا علیه بشریت و ادعای دروغین این دولت در دفاع از حقوق انسانها عنوان کرد.

وی برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در محل مصلی بزرگ ایلام، بزرگداشت یاد و خاطره دانشمند هسته ای کشور شهید داریوش رضایی نژاد، حضور بر مزار شهیدان، غبارروبی و تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدای گرانقدر نظام، فضاسازی محیطی و رسانه ای را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در این استان برشمرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت ها از رسانه های گروهی دعوت کرد: با بهره گیری از ظرفیت تأثیرگذار رسانه و فضای مجازی در راستای معرفی و تبیین بیش از پیش ابعاد مختلف هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تلاش کنند.

سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر در ششم تیر سال ۶۰، فاجعه هفتم تیر همان سال و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، شهادت محمد کچویی رئیس زندان اوین به دست منافقین در ۸ تیر ۶۰، ترور شهید صدوقی روز ۱۱ تیرماه سال ۶۱ در یزد ، بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر ۶۶ و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ از جمله رخدادهایی است که توسط آمریکای جنایتکار بر ضد ملت ایران انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار