مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به راه‌اندازی پویش اهدای کتاب و اهدای خون در بستر فضای مجازی و پایگاه‌های کتابخانه‌های عمومی در این استان با شعار اهدای کتاب، اهدای دانایی و اهدای خون، اهدای زندگی از عمومی مردم برای شرکت در این پویش دعوت کرد.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 24 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری افزود: این پویش به مناسبت دهه کرامت و با هدف تامین کتاب‌های مورد نیاز برای کتابخانه‌های روستایی در مناطق محروم و همچنین تامین خون مورد نیاز برای بیماران و نیازمندان راه‌اندازی شده است و کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی و محل ثبت‌نام برای اهدای خون در نظر گرفته شده است.

وی ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت منابع کتابخانه‌های روستایی، ایجاد حس همدلی، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای خون را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

حیدری اضافه کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و کتاب همیشه وجود دارد و همانگونه که مصرف خون در هر زمان و شرایطی برای نیازمندان ضروری است، تهیه کتاب و منابع اطلاعاتی برای علاقه‌مندان به کتابخوانی نیز ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام اضافه کرد: با توجه به کاهش اهدای خون در سطح استان به علت شیوع کرونا، این موضوع باعث کاهش ذخیره خونی در استان شده است و از طرفی با توجه به آغاز فصل تابستان تامین کتاب مورد نیاز کتابخانه‌های روستایی می‌تواند نقش بسزایی در غنی‌سازی اوقت فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان ساکن در این مناطق داشته باشد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم  استان برای پیوستن به این پویش، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح که تا پایان سال ادامه خواهد داشت بخش زیادی از کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی روستایی و ذخایر خونی استان تامین شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار