معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این استان بر اساس بررسی های انجام شده در پایان اردیبهشت ماه امسال ۷۷ درصد بود اما در اواخر خرداد به زیر ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 24 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: بیشتر افرادی که در ابتدای شیوع بیماری ماسک و دستکش استفاده می کردند اکنون بی خیال شده اند و وقتی از آنها علت را جویا می شویم می گویند خسته شده ایم.

وی تاکید کرد: این در حالی است که اصلا وضعیت خوب نیست زیرا اکنون بیشترین آمار افراد مبتلا و بیشترین شمار افراد بستری را داریم و باید بپذیریم جدا از همه تلاش های ستاد کرونا آنچه که می تواند کمک کار ما باشد به همت تک تک مردم و رعایت آنها بر می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مردم خواست: در تجمعات حضور پیدا نکنند و اگر مجبور شدند حتما از ماسک استفاده کنند.

صادقی فر با بیان اینکه افراد حتی می توانند برای حفاظت از خود از ماسک های پارچه ای سه لایه استفاده کنند، اضافه کرد: اکنون مشکلی در زمینه ماسک وجود ندارد و همه می توانند آن را به راحتی تهیه کنند اما بسیاری از افراد با وجود داشتن ماسک از آن استفاده نمی کنند.

کاهش خطر ابتلا به کرونا به زیر ۲ درصد با استفاده از ماسک

وی یادآور شد: استفاده از ماسک خطر ابتلا به کرونا را به زیر ۲ درصد کاهش می دهد در حالیکه در صورت استفاده نکردن از ماسک ۹۰ درصد احتمال ابتلا وجود دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افراد دارای بیماری زمینه ای نظیر مادران باردار، دیابتی، سرطان، بیماران ریوی، افراد دارای کهولت سن، پیوندی و بیماران قلبی و کلیوی بسیار آسیب پذیر هستند و در صورت ابتلا خطر مرگ آنها را تهدید می کند در صورتی که افراد سالم ممکن است زیاد دچار مشکل نشوند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از تردد غیرضروری، شستن دست ها و استفاده مرتب از ماسک در بیرون از منزل می تواند به حفظ سلامت افراد در پیشگیری از کرونا کمک کند.

ذخیره سازی اقلام حفاظتی برای پاییز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص وضعیت تجهیزات و امکانات درمانی و بیمارستانی ایلام گفت: در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد و تلاش می شود اقلام حفاظتی، نمونه گیری و بیمارستانی برای فصل پاییز ذخیره سازی شود. 

وی با بیان اینکه کنترل کردن این بیماری نیازمند همراهی مردم است، افزود: وضعیت امروز استان را دو سه هفته پیش تذکر داده بودیم و الان هم برای روزهای آینده با این شرایط موجود هشدار می دهیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید نسبت به بیماری کرونا و خطر تهدید آن برای سلامت خود و خانواده شان بی توجه شوند و هشدارها و پروتکل ها را برای حفظ سلامت خود جدی بگیرند.

وی یادآور شد: در اولین روز از شروع فصل تابستان با بیشترین شمار افراد مبتلا به کرونا و همچنین افزایش شمار افراد بستری در بیمارستان های استان بدترین وضعیت را از لحاظ تعداد مبتلایان و بستری ها در استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت بسیار نگران کننده است ،گفت: وضعیت ایلام از پیک بیماری فروردین بدتر است و دیگر نمی توان گفت افزایش نمونه گیری موجب افزایش مبتلایان شده است و با قطعیت می توان عنوان کرد یکی از دلایل اصلی این آمار کاهش رعایت کردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار