فرمانده انتظامي شهرستان دهلران از شناسايي و دستگيري عامل اخاذي در اينستاگرام خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 22 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ منوچهر مکي در تشريح اين خبر گفت: در پي مراجعه یکی از شهروندان به پليس فتا مبني بر تهديد و اخاذي در شبکه اجتماعي اينستاگرام توسط فردي ناشناس، در اين راستا پرونده اوليه با هماهنگي مقام‌قضائي تشکيل و با ثبت اظهارات شاکي موضوع در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به حساسيت موضوع، اقدامات فني و تخصصي توسط پليس فتا شهرستان دهلران انجام و متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعي اينستاگرام شناسايي و دستگير شد.

اين مقام انتظامي گفت: متهم پس از دستگيري در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابي شد و با روبه‌رو شدن با ادله کافی به بزه ارتکابي معترف و اظهار داشت از طريق شبکه اجتماعي اينستاگرام با شاکي پرونده آشنا و پس از جلب اعتماد وي به بهانه دوستي اقدام به دريافت تصاوير خصوصي کرده و سپس به دليل شرايط مالي و همچنين سوء استفاده هاي اخلاقي اقدام به تهديد انتشار این تصاوير کرده است.

وی به کساني که اقدام به انتشار اطلاعات شخصي افراد و توهين نسبت به اشخاص در سايت‌ها و شبکه‌هاي مجازي مي‌کنند، هشدار داد: براساس قانون مجازات اسلامي هر کس به وسيله سامانه‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي صوت، تصوير و يا فيلم خصوصي يا خانوادگي يا اسرار ديگري را بدون رضايت او جزء در موارد قانوني منتشر و در دسترس ديگران قرار دهد، به نحوي که منجر به ضرر يا عرفاً موجب هتک حيثيت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال يا جزاي نقدي از 5 ميليون تا 40 ميليون ريال و يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران تاکيد کرد: پليس فتا به‌ صورت شبانه‌روزي آماده پاسخگويي به شهروندان بوده و کاربران مي‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارش‌هاي مردمي و همچنين خطوط 08433723600-08421832127 گزارش دهند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار